Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändistrategian merkitys yrityksen digitaalisessa markkinoinnissa

Niskala, Harri (2011)

 
Avaa tiedosto
Niskala_Harri.pdf (358.0Kt)
Lataukset: 


Niskala, Harri
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105229003
Tiivistelmä
Tämä tutkielma on kirjoitettu siksi, että olen aikaisemmin työskennellyt digitaalista markkinointia myyvän yrityksen palveluksessa. Kyseinen työnantaja, Advertising Media Finland Oy, on ollut tämän tutkielman toimeksiantaja. Työn tavoitteena oli selvittää, kuinka suuri merkitys brändistrategialla on suomalaisissa yrityksissä. Lisäksi pyrittiin selvittämään, mikä on suomalaisten yritysten brändi-identiteetin ja imagon merkitys digitaalisessa markkinoinissa. Näiden kahden asian lisäksi selvitettiin, miten sosiaalisen median neljä C:tä toteutuvat suomalaisissa yrityksissä. Tietoperusta kerättiin sekä kirjallisesta että digitaalisesta aineistosta. Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullisen tutkielman menetelmiä. Tutkielmaa varten suoritettiin yhteensä kolme puolistrukturoitua teemahaastattelua. Haastattelujen kohteena olleet henkilöt työskentelevät johtavassa asemassa Oulun alueen mainos- ja markkinointitoimistoissa. Tutkielmassa kävi ilmi, että suomalaisissa yrityksissä brändistrategialla on korkeintaan minimaalinen merkitys yritysten harjoittamaan digitaaliseen markkinointiviestintään. Liiketoiminnan henkisen ulottuvuuden ymmärrys on erittäin vähäistä tai sitä ei ole lainkaan. Täten voidaan todeta, että brändistrategian puuttuessa ei yrityksille rakennu omasta tahdostaan brändi-identiteettiä, jolloin ei myöskään synny kuluttajien keskuuteen imagokäsitystä yrityksestä. Sosiaalisen median neljä C:tä (customer (asiakas), content (sisältö), context (konteksti) ja channel (kanava), toteutuvat vain osittain.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste