Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Varaosien ja tarvikkeiden tukkumyynnin kehittäminen : Case CT Finland Oy

Pasanen, Samuel (2011)

 
Avaa tiedosto
Tukkumyynti Case CT Finland.pdf (2.149Mt)
Lataukset: 


Pasanen, Samuel
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105168036
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin Helsingin Vuosaaressa ja Lappeenrannassa sijaitsevalle CT Finland Oy:lle. Työ käsittelee varaosien ja tarvikkeiden myyntiä, toimitusketjun nykytilan kartoittamista sekä tukkuvaraston logistiikan mahdollista ulkoistamista. Työssä kartoitettiin SWOT-menetelmällä ja sopimuskorjaamoiden asiakastutkimuksella tukkumyynnin ja logistiikan nykytilanne. Asiakastutkimus tehtiin helmikuussa 2011 ja logistiikan ulkoistustarjous sekä kannattavuuslaskelmat maalis–huhtikuussa 2011. Tuotetuilla tiedoilla ja laskelmilla onnistuttiin selvittämään olennaisimmat ongelmat ja kehitysehdotukset kustannus- ja palvelualueisiin.

Työn alkuosassa esitellään Koops Furness -konserni ja Cosmo Trucks sekä CT Finlandin osuus tässä kokonaisuudessa. Seuraavassa vaiheessa käydään läpi yrityksen nykytilanne ja esitetään SWOT-analyysin tuloksia sekä johtopäätöksiä. Itse työosuudet koostuvat sopimuskorjaamoilla teetetystä asiakastutkimuksesta ja sen tuloksista sekä DB Schenkerin ja Posten Logistic SCM Oy:n varastologistiikan alustavasta ulkoistustarjouksesta. Lopuksi kaikkia edellä mainittuja arvioidaan niin laskennallisesti kuin yrityksen mahdollisuuksien mukaisesti ja kokonaisuudesta luodaan kuva tulevaisuudesta.

Tämä työ osoitti, kuinka merkittävässä asemassa palvelu ja tuotteiden saatavuus on uuden merkin kehittyvässä yritystoiminnassa. Asiakastutkimuksesta saadun palautteen perusteella kannattavuutta ja kilpailukykyä voidaan kasvattaa tehostamalla yrityksen tarjoamia palveluita. Tehokkaalla ja kattavalla tukkuvarastolla sekä nopealla logistiikalla on suuri merkitys, ja ne tulee huomioida yritystoiminnassa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste