Luovuus, yksilöllisyys, kannustaminen - Showtanssin opetussuunnitelman avainasioita
Elg, Tiia (2011)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Elg, Tiia
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105259649
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105259649
Tiivistelmä
Millainen on hyvä opetussuunnitelma, ja minkälainen opettajan tulisi olla? Opinnäytetyöni tutkii, mitä keskeisiä asioista showtanssin opetussuunnitelman tulisi sisältää sekä opettajan roolin merkitystä. Showtanssi on esittävää tanssia, joten suunnitelman keskeistä sisältöä ovat esiintyminen, draamakasvatus ja improvisaatio. Showtanssi on kilpailumuoto, joten kilpailemisen hyötyjä ja haittoja on myös tarkoituksenmukaista pohtia.
Opinnäytetyö koostuu pedagogiaa ja ilmaisutaitoa käsittelevästä kirjallisuudesta, omista kokemuksistani tanssinopettajana sekä tanssin ammattilaisten ja harrastajien ajatuksista.
Teoksen tarkoitus on antaa erilasia näkökulmia ja käytännön ideoita showtanssin opetukseen. Teoksessa esitetyt näkemykset ovat sovellettavissa muihinkin tanssilajeihin kuin showtanssiin.
Opinnäytetyö koostuu pedagogiaa ja ilmaisutaitoa käsittelevästä kirjallisuudesta, omista kokemuksistani tanssinopettajana sekä tanssin ammattilaisten ja harrastajien ajatuksista.
Teoksen tarkoitus on antaa erilasia näkökulmia ja käytännön ideoita showtanssin opetukseen. Teoksessa esitetyt näkemykset ovat sovellettavissa muihinkin tanssilajeihin kuin showtanssiin.