Oppiiko pelaamalla? : LanguageMaid-ohjelmaan kuuluvan oppimispelin suunnittelu ja toteutus
Espinosa Zamora, Norma (2011)
Espinosa Zamora, Norma
Vaasan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011061011783
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011061011783
Tiivistelmä
Opinnäytetyökseni suunnittelin ja toteutin pelin, jonka tavoitteena on tukea eri-laisten oppijoiden opetusta ja vieraiden kielten oppimista. Opetuspelin tein Datero ry:lle joka on Pohjanmaalla toimiva tietotekniikkakeskus.
Vaatimusvaihe-analyysissä tutkin, miten opetuspelejä voidaan käyttää apuna eri-laisten oppijoiden opettamisessa. Selvitän, onko mahdollista oppia pelaamalla, sekä sitä, miten voidaan tukea ja helpottaa erilaisten oppijoiden oppimista tietoko-nepelien avulla. Kerron mitä oppimisvaikeudet ovat ja mistä niitä tunnistetaan.
Työssäni selvitän myös Datero ry:n toimintaa sekä esittelen LanguageMaid-ohjelmaa ja sen käyttömahdollisuuksia. Esittelen myös itse tekemäni pelin, jonka toteutin Flash Cs3 - ohjelmalla. Peli on osa LanguageMaid-ohjelmaa.
Vaatimusvaihe-analyysissä tutkin, miten opetuspelejä voidaan käyttää apuna eri-laisten oppijoiden opettamisessa. Selvitän, onko mahdollista oppia pelaamalla, sekä sitä, miten voidaan tukea ja helpottaa erilaisten oppijoiden oppimista tietoko-nepelien avulla. Kerron mitä oppimisvaikeudet ovat ja mistä niitä tunnistetaan.
Työssäni selvitän myös Datero ry:n toimintaa sekä esittelen LanguageMaid-ohjelmaa ja sen käyttömahdollisuuksia. Esittelen myös itse tekemäni pelin, jonka toteutin Flash Cs3 - ohjelmalla. Peli on osa LanguageMaid-ohjelmaa.