Palvelun laatu ja asiakastyytyväisyys
Taivalmäki, Rauno (2009)
Taivalmäki, Rauno
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905283382
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905283382
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä selvitettiin P. Savolainen Oy:n korjaamolla käyneiden asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen palveluiden laatuun sekä etsittiin ongelmakohtiin parannusehdotuksia.
Ensin työn teoriaosuudessa tutkitaan palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä kirjallisuuden avulla. Tämän pohjalta laadittiin asiakastyytyväisyyskyselylomake, jonka avulla toteutettiin itse kysely korjaamolla. Tutkimuksen tulokset esitellään kaavioilla osio osiolta, minkä jälkeen analysoidaan tuloksia ja pohditaan parannusehdotuksia asiakkaiden tyytyväisyystason parantamiseksi.
Asiakkaat olivat kokonaisuuteen tyytyväisiä, mikä on yksi edellytys kannattavalle liiketoiminnalle.
Ensin työn teoriaosuudessa tutkitaan palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä kirjallisuuden avulla. Tämän pohjalta laadittiin asiakastyytyväisyyskyselylomake, jonka avulla toteutettiin itse kysely korjaamolla. Tutkimuksen tulokset esitellään kaavioilla osio osiolta, minkä jälkeen analysoidaan tuloksia ja pohditaan parannusehdotuksia asiakkaiden tyytyväisyystason parantamiseksi.
Asiakkaat olivat kokonaisuuteen tyytyväisiä, mikä on yksi edellytys kannattavalle liiketoiminnalle.