PROMOTIONS IN MUSIC MARKETING : A RESEARCH ON AMERICAN POPULAR MUSIC FOR THE CHINESE MARKET
Hu, Danna (2011)
Hu, Danna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060811514
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060811514
Tiivistelmä
Nopean kulttuurien integroitumisen myötä kansainvälisesti amerikkalainen populääri musiikki on tullut yhä suositummaksi ympäri maailman. Ihmiset kuuntelevat amerikkalaista musiikkia päivittäin ja todella pitävät siitä. Lisäksi talouden avautuessa maailmalle, musiikkiteollisuus on kasvanut dramaattisesti Kiinassa ja uudet musiikkiyritykset tulevat markkinoille. Opinnäytetyön lukijat saavat ymmärryksen tämän hetkisestä Amerikan populääri musiikin tilanteesta ja musiikkiyrityksistä Kiinassa ja tarkastelun elementeistä, jotka määrittelevät musiikin markkinointistrategiat. Lisäksi yksityiskohtaista tietoa mainonnallisten työkalujen käytöstä ja niiden vaikutuksesta Kiinalaisten kuluttajien päätöksenteossa ja ostokäyttäytymisessä. Globaalien musiikkiyritysten näkökulmasta tämä opinnäytetyö tarkastelee miten käyttää erilaisia musiikin mainonnan keinoja Kiinassa. Näiden keinojen syvällisempi ymmärrys auttaa musiikin markkinointistrategioiden määrittelemisessä, kohdemarkkinoiden kehittämisessä ja musiikkiyritysten kilpailukyvyn vahvistamisessa.