A Pre-Marketing Plan for UpGroup
Xi, Xuefei (2011)
Xi, Xuefei
Vaasan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011061712264
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011061712264
Tiivistelmä
UpCode Ltd kehittää järjestelmäteknologiaa (MAI)TM Mobile Access & Interacti-on, kaikista näkökulmista mukaan lukien monitoimiset ja erilaiset luku/skannaus teknologiat sisältäen RFID tyypin NFC teknologiaa. Yritys pyrkii tarjoamaan edistyksellisiä mobiilijärjestelmiä joko ammattilaisten, yksityishenkilöiden, kulut-tajien tai yritysten käyttöön. Parhaillaan UpCode suunnittelee perustavansa markkinointi UpGroup palvelun mahdollisilla ja kannattavilla markkinoilla. (UPC Consulting Ltd./UpCode Ltd. 2007)
UpGroup käyttäen mobiilivaihtoehtoja, GroupBuy keskeinen liikekäyttäytyminen ja C2B uutena liikemallina, luo kortittoman ja avaimettoman yhteisön ja muuttaa ihmisten elämän vaivattomaksi ja huolettomaksi elektronisten dokumenttien ja luotettavan tiedon tallentamisen avulla.
Räätälöidyn esimarkkinointisuunnitelman avulla UpGroup voi edetä suunnitel-missaan ja pystyy luomaan selkeät linjat uuden yrityksen perustamiselle. Kvantitatiivisten ja kvalitatiivisten haastattelujen ja kyselyiden avulla tarkastellaan esi-markkinointisuunnitelman keskeisimpiä osa-alueita: myyntitavoitteita, kohde-markkinoita, markkinointitavoitteita/strategioita ja positiointia. Tämän tutkimuk-sen pohjalta pystytään UpGroup:lle lopulta esittämään sopivaa ratkaisua toiminnan aloittamiselle matkailualan markkinoilla Suomessa. Lisäksi tarkat päämäärät ja strategiat tarkastellaan yksityiskohtaisesti. Empiirinen osuus esittää neljä eri tutkimusongelmaa, joiden avulla saavutetaan tutkimuksen perimmäinen tavoite (a) UpGroup:n myyntitavoite vuodelle 2012 on 25860 €, (b) pienet ja keskisuuret matkailuyritykset, joilla on suuri kysyntä, ovat erityisen potentiaalisia kohdemarkkinoita UpGroup:lle, (c) UpGroup:n markki-nointitavoite on perustaa liikesuhteita matkatoimistojen kanssa ja päästä myynti-tavoitteeseen 25860 € vuonna 2012. Tavoitteeseen päästään viiden markkinointi-strategian avulla: kestävä kehitys, yhteisyritys, hintajohtajuus, erilaistuminen ja markkinarakostrategia, (d) UpGroup pyrkii positioitumaan luotettavien korkea-luokkaisten mobiilipalveluiden luokkaan. Vaikka esimarkkinointisuunnitelma UpGroup:lle on tehty, jotkin tekijät silti rajoittavat sen tarkkuutta. Siten lisätutkimuksia kattavasta markkinointisuunnitel-masta on erittäin suositeltavaa tehdä.
UpGroup käyttäen mobiilivaihtoehtoja, GroupBuy keskeinen liikekäyttäytyminen ja C2B uutena liikemallina, luo kortittoman ja avaimettoman yhteisön ja muuttaa ihmisten elämän vaivattomaksi ja huolettomaksi elektronisten dokumenttien ja luotettavan tiedon tallentamisen avulla.
Räätälöidyn esimarkkinointisuunnitelman avulla UpGroup voi edetä suunnitel-missaan ja pystyy luomaan selkeät linjat uuden yrityksen perustamiselle. Kvantitatiivisten ja kvalitatiivisten haastattelujen ja kyselyiden avulla tarkastellaan esi-markkinointisuunnitelman keskeisimpiä osa-alueita: myyntitavoitteita, kohde-markkinoita, markkinointitavoitteita/strategioita ja positiointia. Tämän tutkimuk-sen pohjalta pystytään UpGroup:lle lopulta esittämään sopivaa ratkaisua toiminnan aloittamiselle matkailualan markkinoilla Suomessa. Lisäksi tarkat päämäärät ja strategiat tarkastellaan yksityiskohtaisesti. Empiirinen osuus esittää neljä eri tutkimusongelmaa, joiden avulla saavutetaan tutkimuksen perimmäinen tavoite (a) UpGroup:n myyntitavoite vuodelle 2012 on 25860 €, (b) pienet ja keskisuuret matkailuyritykset, joilla on suuri kysyntä, ovat erityisen potentiaalisia kohdemarkkinoita UpGroup:lle, (c) UpGroup:n markki-nointitavoite on perustaa liikesuhteita matkatoimistojen kanssa ja päästä myynti-tavoitteeseen 25860 € vuonna 2012. Tavoitteeseen päästään viiden markkinointi-strategian avulla: kestävä kehitys, yhteisyritys, hintajohtajuus, erilaistuminen ja markkinarakostrategia, (d) UpGroup pyrkii positioitumaan luotettavien korkea-luokkaisten mobiilipalveluiden luokkaan. Vaikka esimarkkinointisuunnitelma UpGroup:lle on tehty, jotkin tekijät silti rajoittavat sen tarkkuutta. Siten lisätutkimuksia kattavasta markkinointisuunnitel-masta on erittäin suositeltavaa tehdä.