Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Microsoft Teams harjoittelun ohjauksen tukena

Mäntylä, Helena; Vilkman, Nina (2019)

 
Avaa tiedosto
Mantyla_Helena,Vilkman_Nina.pdf (1.060Mt)
Lataukset: 


Mäntylä, Helena
Vilkman, Nina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202002272840
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa Microsoft Teams -sovelluksen käytettävyyttä harjoittelun ohjauksessa. Teimme kartoitusta varten ohjeen Microsoft Teams -sovelluksen käyttöön harjoittelussa. Tavoitteenamme oli kehittää ja edistää käytännön harjoittelun aikaista ohjausta. Työ on sekä toiminnallinen, että laadullinen ja kehittämistehtävämme oli kuvata Microsoft Teams -sovelluksen käytettävyyttä harjoittelun ohjauksen tukena.

Tutkimukseen osallistui yhteensä seitsemän vapaaehtoista, joita olivat Metropolian röntgenhoitajaopiskelijat, harjoitteluja ohjaava opettaja sekä harjoitteluorganisaatioiden ohjaajat. Osallistujat käyttivät Teams -sovellusta opiskelijan harjoittelun ajan keväällä 2019, jonka jälkeen heitä pyydettiin osallistumaan sähköiseen kyselyyn koskien sovellusta ja sen käytettävyyttä. Sähköinen kysely sisälsi muutaman suljetun monivalintakysymyksen ja loput kysymyksistä olivat avoimia.

Kyselyyn vastasi kuusi osallistujaa ja pääosin sovelluksesta koettiin olleen hyötyä käytännön harjoittelun ohjauksen tukena. Sovellusta kuvailtiin helppokäyttöiseksi ja vuorovaikutuksen nähtiin lisääntyvän, sillä harjoittelun ohjaaja, opiskelija ja opettaja pystyivät kommunikoimaan samalla alustalla. Positiivista oli, että myös ohjaaja ja opettaja olivat toisiinsa yhteydessä sovelluksen kautta. Oppimispäiväkirjan ja jaettujen harjoittelun lomakkeiden avulla opettaja sekä ohjaaja pysyivät ajan tasalla opiskelijan oppimisesta. Tiedostojen muokkaaminen sähköisesti nähtiin helppona, tiedostot olivat reaaliajassa ja niihin oli helppo palata. Ongelmina tutkimuksessa mainittiin videoyhteyden satunnainen toimimattomuus, keskustelualueen ilmoitusten ongelmat, oman puhelimen käyttö sekä perehdytyksen lisätarve. Sovelluksen käyttö vaati myös käyttäjältään aikaa ja aktiivisuutta
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste