Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ulkoisen viestinnän suunnitelma Case: Lentopalloseura Etta

Pitkänen, Niko (2020)

 
Avaa tiedosto
Pitkanen_Niko.pdf (1.780Mt)
Lataukset: 


Pitkänen, Niko
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004064587
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on toteutettu yhteistyössä Oulun ammattikorkeakoulun ja Lentopalloseura Etta:n kanssa. Työ toimii lopputyönä OAMK:n liiketalouden koulutusohjelmassa. Työni tarkoituksena on toteuttaa toimeksiantajalle ulkoisen viestinnän suunnitelma, joka kattaa heidän toimintaansa oleellisesti liittyvät alueet ja kanavat. Pääpaino työssäni on sosiaalisessa mediassa, koska toimeksiantajan ulkoinen viestintä painottuu sinne. Työni toimeksiantaja on Lentopalloseura Etta, joka on oululainen urheiluseura, jonka edustusjoukkue pelaa Mestaruusliigassa. Seuran ja joukkueen toiminta on ollut nousujohteista viime vuosina ja seura saavuttikin urheilullisesti historiansa parhaan tuloksen viime keväänä sijoittumalla Mestaruusliigassa toiseksi.

Tärkeimmäksi tavoitteeksi työlleni asetin sen, että saan aikaiseksi suunnitelman, joka todella vastaa toimeksiantajan tarpeeseen ja joka pitää sisällään helposti käytäntöön vietäviä ja tarvittaessa muokattavissa olevia toimenpiteitä. Toinen tärkeä tavoite, jonka asetin itselleni oli, että oma osaamiseni viestinnän suunnittelusta ja sen erilaisista toimenpiteistä kehittyisi ja että ymmärtäisin ulkoisen viestinnän kokonaisuutta paremmin ja osaisin soveltaa siihen liittyviä menetelmiä erilaisiin käytännön toimintoihin. Työn tietoperusta on rakennettu erilaisista viestintää ja sen menetelmiä käsittelevistä kirjoista, julkaisuista ja muista verkkolähteistä. Verkkolähteet ovat suurin lähde kategoria, koska aihe huomioon ottaen on kriittisen tärkeää, että käytetty tieto on ajantasaista ja paikkansapitävää. Tutkimusosio on toteutettu käyttämällä kirjoituspöytätutkimusta, joka on eksploratiivisen tutkimuksen muoto. Tutkimuksessa etsin ja tarkastelin verkossa erilaisia toimivaksi todistettuja ideoita, tapoja ja malleja toteuttaa ulkoista viestintää sosiaalisen median kanavissa. Ennen tutkimusta kokosin hakusanapankit suomeksi ja englanniksi. Itse tutkimuksen toteutukseen käytin kahta tutkimuksen tekohetkellä suosituinta hakukonetta, Googlea ja Bingiä.

Tutkimuksen päätuloksena on koonti kymmenestä keinosta, joiden avulla pystytään lisäämään kiinnostavuutta, käyttämään aikaa sekä rahaa tehokkaasti ja parantamaan näkyvyyttä niin kuluttaja kuin yhteistyökumppani sektorilla. Tutkimustuloksia on hyödynnetty varsinaisen ulkoisen viestinnän suunnitelman teossa. Suunnitelman toteutuksessa on käytetty apuna SOSTAC-mallia, joka on erittäin hyvä työkalu, kun suunnitelman keskiössä ovat digitaaliset viestinnän kanavat. Lisäksi suunnitelma pitää sisällään käytännön läheisiä parannus ehdotuksia, sosiaalisen median julkaisukalenterin sekä ulkoisen viestinnän vuosikellon, johon on koottu vuoden ajalta tiettyjä tapahtumia ja ajankohtia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste