Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vaikuttaako vaikuttaja?

Tiikkainen, Hilde (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (996.5Kt)
Lataukset: 


Tiikkainen, Hilde
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004064516
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona OM Organic Beautylle, joka on ayurvedistä luonnonkosmetiikkaa myyvä ja maahantuova yritys. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää OM Organic Beautyn kohderyhmään kuuluvien kuluttajien ajatuksia vaikuttajamarkkinoinnista ja saada sen perusteella informaatiota, jota voidaan käyttää vaikuttajamarkkinointiin liittyvien päätösten tukena.

Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää vaikuttajamarkkinoinnin vaikutuksia ostopäätökseen. Tutkimuksesta käyvät myös ilmi ne tekijät, jotka vaikuttavat vaikuttajamarkkinoinnin uskottavuuteen. Tutkimus on rajattu koskemaan vaikuttajamarkkinointia sosiaalisessa mediassa ja siksi myös sosiaalinen media vaikuttajamarkkinoinnin kanavana näyttelee isoa roolia opinnäytetyössä.

Menetelmänä tässä opinnäytetyössä käytettiin kyselytutkimusta, joka sisälsi niin määrällisen kuin laadullisenkin tutkimuksen piirteitä. Kyselyssä selvitettiin kuluttajien kokemuksia vaikuttajamarkkinoinnista kysymyksillä, joista saatiin prosenttiosuuksia ja tilastoja. Lisäksi kysely sisälsi avoimia kysymyksiä, joilla selvitettiin vastauksia kysymyksiin ”miten” ja ”miksi”.

Opinnäytetyön tuloksena voidaan todeta, että vaikuttajamarkkinoinnilla tavoitetaan toimeksiantajayrityksen kohderyhmään kuuluvat asiakkaat. Vaikuttajamarkkinointi on vaikuttanut toimeksiantajayrityksen kohderyhmään kuuluvien asiakkaiden ostopäätökseen. Vaikuttajamarkkinoinnin uskottavuuteen vaikuttavat mm. se, mikä on kaupallisten yhteistöiden esiintyvyys vaikuttajan kanavalla sekä markkinoitavan tuotteen sopivuus vaikuttajan brändiin. Vaikuttajamarkkinointia pidetään pääosin onnistuneena tapana tavoittaa asiakkaat, kunhan vaikuttajan valintaan panostetaan, julkaisut tehdään ammattimaisesti ja vaikuttajayhteistyöt ovat merkitty asianmukaisesti. Lisäksi vastaajat pitivät keskimäärin vaikuttajamarkkinoinnissa vaikuttajan mielipidettä jokseenkin luotettavana.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste