Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointi: case Sakea

Arnivaara, Kasper (2020)

 
Avaa tiedosto
Sosiaalisen median vaikuttajamarkkinointi case Sakea (657.4Kt)
Lataukset: 


Arnivaara, Kasper
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004175236
Tiivistelmä
Sosiaalisen median vaikuttajamarkkinointi on tuore, mutta vahvasti kasvussa oleva, tehokkaaksi koettu markkinoinnin haara. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on ollut selvittää sosiaalisen median vaikuttajamarkkinointipalveluita tarjoavalle toimeksiantoyritys Sakealle kuinka paljon yritykset tulevat panostamaan sosiaalisen median vaikuttajamarkkinointiin lähitulevaisuudessa. Tämän lisäksi tutkimus myös tarkastelee mitkä sosiaalisen median kanavat kiinnostavat yrityksiä, sekä tutkii yritysten vaikuttajamarkkinointikäyttäytymistä.
Koska sosiaalisen median vaikuttajamarkkinointi on monimutkainen ja jatkuvasti muutoksessa oleva markkinoinnin ilmiö, on teoriaosuudessa käyty läpi ensin
tämän hetken suosituimpia sosiaalisen median kanavia ja avataan syitä niiden suosion taustalla nojaten aiempiin tutkimuksiin, sekä artikkeleihin. Tämän jälkeen on selvitetty mitä ovat sosiaalisen median vaikuttajat ja selvitetään miksi heidän kauttaan tehtävä mainonta on tehokasta. Lisäksi opinnäytetyössä on tehty analyysi vaikuttajamarkkinoinnin tehokkuudesta. Analyysissa on tarkasteltu itse vaikuttajamarkkinointia, sen olemusta, uhkakuvia sekä mitattavuutta aiempien
tutkimusten avulla.
Opinnäytetyön empiirisessä osiossa on pyritty vastaamaan tutkimuskysymyksiin teettämällä sähköinen kahdeksan kysymyksen kvalitatiivinen tutkimus 79 yrityksen perusjoukolle, josta 20 yritystä vastasi. Yritykset ovat valikoituneet toimeksiantoyrityksen potentiaalisesta asiakaskunnasta. Vastauksista on koostettu infograafit, joiden avulla havainnollistetaan tutkimustuloksia. Tutkimustuloksista on johdettu johtopäätökset ja tuotu vastaus tutkimusongelmiin.
Tutkimuksesta selvisi, että 12 yritystä on tehnyt vaikuttajamarkkinointia ja että vastanneista yrityksistä 12 yritystä aikoo myös jatkossa panostaa vaikuttajamarkkinointiin enemmän kuin edellisenä vuotena sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksesta selvisivät myös yritysten suosimat sosiaalisen median kanavat vaikuttajamarkkinointia tehdessä, sekä esimerkiksi se, mitä ominaisuuksia yritykset pitävät tärkeinä koskien sosiaalisen median vaikuttajamarkkinointikampanjaa. Jotta tutkimuksesta saataisiin entistä luotettavampi, tulisi kysely teettää isommalle joukolle yrityksiä, sekä osa kysymyksistä voisi olla spesifimpiä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste