Adobe Animate -oppimateriaali
Blomqvist, Christer (2020)
Blomqvist, Christer
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004215476
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004215476
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa oppimismateriaalia Vaasan ammattikorkeakoulun tietojenkäsittelyn opiskelijoiden käyttöön. Opinnäytetyössä käsiteltiin e-oppimateriaalien ja -käyttöohjeiden suunnitteluun liittyviä näkökohtia sekä oppimistehtävissä käytettyjen ohjelmien valintaan vaikuttavia seikkoja.
Oppimistehtävät suunniteltiin Adobe Animate -ohjelman itsenäiseen opiskeluun ja julkaistiin Wordpress.com -alustalla.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osassa toteutettiin oppimisaihio, joka sisältää kolme oppimistehtävää. Oppimistehtävissä käsitellään käyttöliittymän navigointia, mainosbannerin liikeanimaatiota ja lyhyen animoidun mainosvideon toteutusta ja julkaisua sosiaalisen median kanavaa varten.
Opinnäytetyön lopputuloksena oli kolme oppimistehtävää, joita testasivat tietojenkäsittelyn kolmannen vuosikurssin opiskelijat maaliskuussa 2020. Opiskelijat antoivat palautetta tehtävistä ja onnistumisistaan tehtävissä. Opiskelijat onnistuivat tekemään oppimistehtäviä ohjeistuksen perusteella, ongelmia esiintyi ohjelman versiopäivitykseen liittyvissä kohdissa. The aim of this thesis was to implement learning materials for the use of computer data processing students at VAMK University of Applied Sciences. The thesis examined aspects related to the design of e-learning materials and user manuals as well as aspects that affect the selection of programs used in the learning assignments.
The learning assignments were designed for independent study of Adobe Animate and published on WordPress.com platform.
In the functional part of the thesis, a learning project was implemented, which includes three learning tasks. The learning assignments deal with the navigation of the user interface, the motion animation of the advertising banner and the implementation and publication of a short-animated ad video for the social media channel.
The result of the thesis was three learning assignments, which were tested by the third-year data processing students in March 2020. The students gave feedback on the tasks and successes in the assignments. Students managed to carry out learning tasks based on the instructions; problems were encountered in the parts related sections to the update of the program.
Oppimistehtävät suunniteltiin Adobe Animate -ohjelman itsenäiseen opiskeluun ja julkaistiin Wordpress.com -alustalla.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osassa toteutettiin oppimisaihio, joka sisältää kolme oppimistehtävää. Oppimistehtävissä käsitellään käyttöliittymän navigointia, mainosbannerin liikeanimaatiota ja lyhyen animoidun mainosvideon toteutusta ja julkaisua sosiaalisen median kanavaa varten.
Opinnäytetyön lopputuloksena oli kolme oppimistehtävää, joita testasivat tietojenkäsittelyn kolmannen vuosikurssin opiskelijat maaliskuussa 2020. Opiskelijat antoivat palautetta tehtävistä ja onnistumisistaan tehtävissä. Opiskelijat onnistuivat tekemään oppimistehtäviä ohjeistuksen perusteella, ongelmia esiintyi ohjelman versiopäivitykseen liittyvissä kohdissa.
The learning assignments were designed for independent study of Adobe Animate and published on WordPress.com platform.
In the functional part of the thesis, a learning project was implemented, which includes three learning tasks. The learning assignments deal with the navigation of the user interface, the motion animation of the advertising banner and the implementation and publication of a short-animated ad video for the social media channel.
The result of the thesis was three learning assignments, which were tested by the third-year data processing students in March 2020. The students gave feedback on the tasks and successes in the assignments. Students managed to carry out learning tasks based on the instructions; problems were encountered in the parts related sections to the update of the program.