Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalinen markkinointi: Sosiaalisen median markkinoinnin aloittaminen ravintola-alan yrityksissä

Puoskari, Janne (2020)

Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Janne Puoskari .pdf (687.7Kt)
Lataukset: 


Puoskari, Janne
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004215520
Tiivistelmä
Laadullisena tutkimuksena tehdyn opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä lukijalle selkeä opas digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksista ja kuinka yritys voi hyödyntää sosiaalista mediaa tuloksekkaasti omassa markkinoinnissaan. Opinnäytetyössä käsiteltiin digitaalista markkinointia yleisesti keskittyen syvällisemmin sosiaalisen median markkinointiin Facebookissa ja Instagramissa. Opinnäytetyö suunnattiin yrityksille, jotka eivät vielä käytä somekanaviaan aktiivisesti markkinoinnissa.

Teoreettinen viitekehys koostui digitaalisesta markkinoinnista ja digitaalisen markkinointistrategian laatimisesta SOSTAC-mallin avulla: nykytila-analyysista, tavoitteista, strategiasta, taktiikasta toimenpiteisiin ja tulosten seurannasta.

Opinnäytetyössä käsiteltiin sosiaalisen median kanavista Facebook ja Instagram markkinointia, kuinka markkinoida näissä kanavissa, sisältöstrategian laatiminen ja markkinoinnin tulostenseuranta yrityksessä. Opinnäytetyön työn loppuun koottiin tiivis yhteenveto käsitellyistä aihealueista sosiaalisen median markkinoinnin aloittamiseksi.

Opinnäytetyössä käytettiin lähdemateriaalina digitaalisen markkinoinnin kirjallisuutta ja eri verkkolähteitä. Opinnäytetyötä voidaan käyttää oppaana, jonka avulla yritys voi kehittää omaa sosiaalisen median markkinointia ja saada siten parempia liiketaloudellisiatuloksia markkinointiin sijoitetuille resursseille.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste