Implementing a survey into a workplace
Ramstedt, Borna (2020)
Ramstedt, Borna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004286277
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004286277
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda uusi asiakastyytyväisyyskysely, joka voitaisiin toteuttaa yhdelle ABB:n työyhteisölle. Ajatuksena oli tehdä kysely, joka voi toimia samanaikaisesti olemassa olevan asiakastyytyväisyyskyselyn kanssa, joka tunnetaan myös nimellä sisäinen NPS-kysely (Net promoter system). Tavoitteena oli kerätä asiakkailta tietoja asiakastyytyväisyydestä ja uskollisuudesta, tehdä asiakastyytyväisyyskyselystä helppokäyttöinen asiakastukihenkilöstölle, parantaa vastausprosenttia ja kerätä yhteystietoja tulevia asiakastyytyväisyyskyselyjä varten.
Tässä opinnäytetyössä tehdyssä uudessa asiakastyytyväisyyskyselyssä käytettiin Net Promoter -järjestelmässä käytettyä pääkysymystä ”Kuinka todennäköistä on, että suosittelisit XYZ:tä ystävällesi tai kollegallesi?” Kyselyssä pyydettiin asiakkaita myös ehdottamaan palvelujen parannuksia ja kysyttiin, haluaisivatko he osallistua mahdollisiin tuleviin ABB:n asiakastyytyväisyyskyselyhin. Kysely luotiin Lyyti-ohjelmalla ja jaettiin asiakkaille sähköpostitse ja Skype-pikaviesteinä.
Kyselyn tärkeimmät havainnot olivat hyvä NPS-pistemäärä 69, jakelutavasta johtuva vastausprosentin parannus ja yhteystietojen lisäykset ABB:n asiakaskyselyrekisteriin.
Tässä opinnäytetyössä tehdyssä uudessa asiakastyytyväisyyskyselyssä käytettiin Net Promoter -järjestelmässä käytettyä pääkysymystä ”Kuinka todennäköistä on, että suosittelisit XYZ:tä ystävällesi tai kollegallesi?” Kyselyssä pyydettiin asiakkaita myös ehdottamaan palvelujen parannuksia ja kysyttiin, haluaisivatko he osallistua mahdollisiin tuleviin ABB:n asiakastyytyväisyyskyselyhin. Kysely luotiin Lyyti-ohjelmalla ja jaettiin asiakkaille sähköpostitse ja Skype-pikaviesteinä.
Kyselyn tärkeimmät havainnot olivat hyvä NPS-pistemäärä 69, jakelutavasta johtuva vastausprosentin parannus ja yhteystietojen lisäykset ABB:n asiakaskyselyrekisteriin.