Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Guide to using social media for BelleGames

Kallunki, Arto (2011)

 
Avaa tiedosto
Kallunki_Arto.pdf (830.6Kt)
Lataukset: 


Kallunki, Arto
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011092913349
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoitus on auttaa BelleGames’ia, paikallista pelialan yritystä, lisäämään julkaistavan pelin näkyvyyttä sosiaalista mediaa käyttämällä. Työ aloitettiin syksyllä 2010 alkuperäisenä tarkoituksena luoda brändi tulevalle tuotteelle. Ohjausseminaarissa tuodun ehdotuksen perusteella tavoite muutettiin sosiaalisen median käyttöoppaaksi, pääaiheenaan sosiaalisen median optimointi.

Käytetty aineisto on peräisin suurimmaksi osaksi OAMK:n liiketalouden kirjastosta tai omista hankinnoistani. Muu materiaali kerättiin asiaa koskevista akateemisista julkaisuista ja blogeista desktop research-metodilla.
Opinnäytetyöni päätuloksena esitän, että läsnäolo sosiaalisessa mediassa on pelillistä kehitysvaihetta silmälläpitäen oikealla tasolla. Parhaat keinot näkyvyyden lisäämiseksi ovat kohdennettu mainonta oikeissa kanavissa sekä aktiivinen läsnäolo sosiaalisessa mediassa.

Johtopäätöksenä suositelisin keskittymistä yhteistyöhön, avoimuuteen ja mahdollisimman laajaan jakamiseen sosiaalisessa mediassa. BelleGames’in tulisi keskittää mainontansa niihin sosiaalisen median kanaviin, joilla on suurin näkyvyys Facebookissa. Keinoina tulisi käyttää uuden, mielenkiintoisen sisällön tuottamista ja jakamista, suostuttelevaa teknologiaa sekä kohdennettua mainontaa. Brändi-asemoinnissaan BelleGames’in tulisi korostaa piirteitä, jotka erottavat tuotteen muista kilpailijoista (väkivallattomuus, pelilliset puitteet, yhteistyön merkitys).
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste