Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

PR-toiminnan kehittäminen Instagramia hyödyntäen - Case: East Volley

Tervonen, Tuomas (2020)

 
Avaa tiedosto
Tervonen_Tuomas.pdf (1.339Mt)
Lataukset: 


Tervonen, Tuomas
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005077647
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsittelee miesten 1-sarjan lentopallojoukkue East Volleyn tiedotus- ja suhdetoiminnan (PR) kehittämistä Instagramia kanavana hyödyntäen. Opinnäytetyöni toimeksiantaja on savonlinnalainen lentopalloseura East-Volley Juniorit ry. East Volleylla on lentopallon harrastus- ja kilpailutoiminnan lisäksi merkittävä rooli nuorten liikuttajana Savonlinnassa ja sen lähikunnissa. Opinnäytetyön tavoitteena on tunnistaa kehityskohteita viestinnästä sekä laajentaa tiedotus- ja suhdetoimintaa sosiaalisen median kanaviin. Tarkoituksena on yhteistyökumppanien näkyvyyden kautta kasvattaa East Volleyn arvoa yhteistyökumppanina. Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä. Toiminnallisuusosion suoritin yhteistyössä East Volleyn markkinoinnista vastaavan mainostoimisto Hinku Oy:n kanssa. Lisänäkökulmaa Instagramin kehittämiseen saatiin käyttämällä Benchmarking -menetelmää eli vertaisanalyysia. Viestinnän merkittävimmät kehityskohteet löydettiin havainnoimalla nykytilannetta sekä huomioimalla sidosryhmien tarpeita. Tiedotus- ja suhdetoiminnan kehittämistä edesauttoi yhteistyökumppaneiden hyvä osallistuminen. Opinnäytetyön teoriassa yrityksen kokonaisvaltaisen viestinnän kuvaamisen kautta siirrytään markkinointiviestintään ja Instagram-sovelluksen perusperiaatteetteisiin. Toiminnallisuusosiossa tulee ilmi East Volleylle toteutettu Instagram-kehitystyö kokonaisuudessaan. Opinnäytetyön lopputuloksena on kattava, konkreettinen kuvaus East Volleylle siitä, kuinka Instagram soveltuu seuran tiedotus- ja suhdetoiminnan kehittämiseen. Voidaan todeta, että aktiivinen ja vastavuoroinen Instagramin käyttö on arvokas väline niin urheiluseuralle kuin myös sen toimintaa tukevalle yhteistyökumppanille.
 
The purpose of this thesis was to develop public relations (PR) via Instagram for East Volley. The commissioner of thesis is volleyball club East-Volley Juniorit ry from Savonlinna. East Volley is active in recreational and competitive volleyball, but the club also promotes young people’s physical activities in the Savonlinna area. The aim of this thesis was to identify targets for development in communication and to expand public relations to social media channels. The objective of this thesis was to increase co-operation with sponsors through Instagram development to increase East Volley`s value as a partner. This thesis was implemented as a practice-based thesis with marketing company Hinku Oy, which is responsible for East Volley marketing. Viewpoints for Instagram development were collected with the benchmarking technique. The most significant development targets of the thesis were found by observing the current situation and bt taking into account the needs of stakeholders. The good response from sponsors helped a lot in the development of public relations. The theoretical framework of this thesis describes a company’s comprehensive communications with the focus on marketing communications and the basic principles of the Instagram application. The practice-based sections show the entire Instagram development process carried out for East Volley. The final results of this thesis form a comprehensive and concrete description for East Volley about how Instagram can be applied to develop public relations. It can be said that active and reciprocal use of Instagram is a valuable tool for both the team and sponsors.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste