Sponsorointi: Case Vaasan Palloseura
Nåhls, Tommy (2020)
Nåhls, Tommy
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005118292
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005118292
Tiivistelmä
Urheilusponsorointia on harjoitettu eri muodoissa jo yli sata vuotta. Nykyään sen tärkeys ja vaikutus ovat kasvaneet valtaviin mittasuhteisiin sekä seuroille että yrityksille. Voisikin sanoa, että 2020-luvulle tultaessa urheiluseurojen, ja jopa kokonaisten urheilulajien olemassaolo perustuu suuresti urheiluseurojen ja yritysten tekemään yhteistyöhön.
Opinnäytetyön tavoite on tutkia Vaasan Palloseuran ja sen sponsoreiden välistä yhteistyötä ja se onnistumista suurimpien sponsoreiden näkökulmasta. Opinnäytetyön empiriaosuus on laadittu haastatellen kolmea yrityksen markkinoinnista päättävää henkilöä. Teoriaosuus käsittelee sponsorointia yleisemmällä tasolla.
Tulokset osoittavat, että yritykset ovat melko tyytyväisiä yhteistyön onnistumiseen, mutta kehitettävääkin on.
Opinnäytetyön tavoite on tutkia Vaasan Palloseuran ja sen sponsoreiden välistä yhteistyötä ja se onnistumista suurimpien sponsoreiden näkökulmasta. Opinnäytetyön empiriaosuus on laadittu haastatellen kolmea yrityksen markkinoinnista päättävää henkilöä. Teoriaosuus käsittelee sponsorointia yleisemmällä tasolla.
Tulokset osoittavat, että yritykset ovat melko tyytyväisiä yhteistyön onnistumiseen, mutta kehitettävääkin on.