Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Erottuvan brändin ja visuaalisen ilmeen suunnittelu : Tuoteilme kuvitteelliselle Urban X skincare -yritykselle

Huolman, Oskari (2020)

 
Avaa tiedosto
huolman_oskari.pdf (5.986Mt)
Lataukset: 


Huolman, Oskari
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005118314
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä tutustutaan valtavirrasta poikkeavan kuvitteellisen ihonhoitobrändin ja kolmen tuotteen visuaalisen ilmeen suunnitteluun. Työn tavoitteena on vahvistaa omaa graafisen suunnittelun ammatillista osaamista ja kartoittaa keinoja kilpailijoista erottuvan visuaalisen ilmeen luomiseen ja hyödyntää niitä työn toiminnallisessa osassa.

Opinnäytetyön teoreettisessa osuudessa tarkastellaan bränditeoriaa ja teoriaa visuaalisen ilmeen luomisesta. Työn toiminnallinen osa kulkee teorian rinnalla, johon toiminnallinen osa myös peilautuu. Toiminnallinen osuus koostuu kuvitteellisen tuoteilme- ja brändikonseptin suunnittelusta, jonka näkökulmana on kilpailijoista erottuvuus ja sukupuolen alleviivaamattomuus. Suunnittelun avuksi näkökulmaa tarjoaa kohderyhmän kolme edustajaa.

Opinnäytetyössä todetaan, että brändi tarvitsee itselleen vankan arvopohjan, joka toimii myös visuaalisen ilmeen rajaajana. Ihonhoitotuotteen erottuva ja sukupuolta alleviivaamaton visuaalinen ilme syntyy yksinkertaisilla keinoilla kuten värivalinnoilla ja kuvituselementtien tyyliratkaisuilla. Kilpailijoista poikkeavilla visuaalisilla ratkaisuilla ja toisaalta konventioiden yhdistelyllä voidaan vaikuttaa visuaalisen ilmeen erottuvuuteen sekä arvopohjan näkymiseen. Työssä havaitaan myös kilpailevien brändien noudattavan visuaalisilla ilmeillään tuttuja konventioita.

Työn tuloksena syntyy uudenlainen ihonhoitobrändi tuotekonsepteineen, jonka avulla vahvistetaan omaa ammattitaitoa ja käsitystä erottuvien valintojen tekemisestä. Työssä syntyneet tuotekonseptit miellyttävät kohdeyleisön edustajia eli tuotteiden voidaan olettaa onnistuneen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste