Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kohderyhmien ehdoilla : Tapahtumien markkinointi voittoa tavoittelemattomassa organisaatiossa, case Liikuntatieteellinen Seura ry

Kanerva, Riikka (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö RiikkaKanerva.pdf (4.144Mt)
Lataukset: 


Kanerva, Riikka
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005128649
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tapaustutkimus, jonka kehittämiskohteena oli voittoa tavoittelematon organisaatio: Liikuntatieteellinen Seura ry. Työn tavoitteena oli syventyä tilaajan tapahtumien markkinointiviestinnän prosesseihin ja saada selville, kuinka tehostaa Liikuntatieteellinen Seura ry:n tapahtumien markkinointia.

Teoreettinen viitekehys koostuu voittoa tavoittelemattomien organisaatioiden markkinoinnista, markkinointiviestinnästä sekä tapahtumien markkinoinnista. Markkinoinnin käsitteitä avataan työn kannalta oleellisesti.

Aineistoa hankittiin haastatteluiden, dokumenttianalyysin ja benchmarking-menetelmän avulla. Haastattelut olivat puolistrukturoituja ja strukturoituja. Aineistohankintamenetelmillä pyrittiin muodostamaan kokonaiskuva organisaation toimintaympäristöstä, niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Bechmarking-menetelmällä pyrittiin tutkimaan muiden tilaajan kaltaisten organisaatioiden markkinointia. Kehittämiskohtien oivaltaminen sekä toimivat ratkaisuehdotukset olivat myös keskiössä.

Kehittämistyön keskeisimmät tulokset osoittavat, että tilaajalla on vähäisistä resursseista huolimatta markkinoinnin prosessit ja kanavat hallussa. Markkinointistrategian puuttuminen sekä tapahtumien teemojen hajanaisuus tuottavat kuitenkin haastavat olosuhteet tehdä tehokasta ja täsmällistä markkinointia. Erityisesti kohderyhmien määritteleminen tapahtumille auttaisi tehostamaan markkinointia ja löytämään oikeat markkinointikanavat kustannustehokkaasti. Tulosten perusteella on annettu kehitysehdotuksia, joissa toisessa muutetaan tuotetta, eli tapahtumaa ja toisessa tuote pysyy muuttumattomana.

Kulttuurituotannon kentälle tutkimus tuo tietoa voittoa tavoittelemattomien organisaa- tioiden haasteista markkinointiviestinnässä nykypäivänä. Lisäksi työ pyrkii antamaan täsmällisiä vinkkejä kohti tehokkaampaa markkinointia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste