Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakasrekisterin kehittäminen asiakkuudenhallintajärjestelmäksi

Häppäri, Sami Juhani (2020)

Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Sami Häppäri (1.787Mt)
Lataukset: 


Häppäri, Sami Juhani
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005138827
Tiivistelmä
Työ tehtiin yhdessä Oulun ammattikorkeakoulun ja Maker3d:n kanssa. Olen ollut töissä Maker3d:ssä ja heille sopi, että teen opinnäytetyön heille ja aihe oli molemmille mieluisa. Työn tavoite on päivittää asiakasrekisteri vastaamaan nykyaikaista asiakkuudenhallintajärjestelmää. Työssä tavoitellaan myös tarkempaa analyysia asiakkuuksista ja siitä mitä asiakkuudet oikeasti tarkoittavat. Työssä on käytetty sekä kirja-, että internet -lähteitä. Päälähteeni olivat kuitenkin Tommi Oksasen CRM ja muutoksentuska sekä Mikko Mäntynevan Asiakkuudenhallinta. Näiden lähteiden lisäksi olen käyttänyt muutamia kirjalähteitä ja tukenut tekstiä Internetistä löytämilläni lähteillä. Työ on limittäin teoreettinen ja käytännöllinen. Opinnäytetyö saavutti sille asetetun tavoitteen ja päivitti Maker3d:n asiakasrekisterin ja piti webinaarin henkilöstölle sen käytöstä. Tätä työtä voi soveltaa, jatkaa ja kehittää työksi sosiaalisesta asiakkuudenhallintajärjestelmästä, mutta sen tekeminen taitaa jäädä mahdolliseen maisteriohjelmaan. Työ on myös kätevä opas CRM-järjestelmään.

Työssä käsitellään asiakkuuden elinkaarta, erilaisia asiakastyyppejä, asiakasrekisterin muuttamista asiakkuudenhallintajärjestelmäksi sekä yleisesti asiakkuutta ja asiakkuudenhallintajärjestelmää. Työssä käsitellään myös CRM-järjestelmän käyttöönottoa yrityksessä ja sen tuomia muutoksia sekä muutosvastarintaa. Työssä on Case lukuja, joissa esitellään teorian siivittämistä käytäntöön ja sitä, kuinka tein CRM ratkaisun Maker3D:lle. Case luvut kertovat työn toiminnallisesta osasta, joka oli asiakasrekisterin muuttaminen asiakkuudenhallintajärjestelmäksi. Case luvut on sijoitettu päälukujen alle.

Kehittämistehtävä on saada Insightly -niminen asiakkuudenhallintajärjestelmä asiakasrekisteri tasolta toimivaksi CRM-järjestelmäksi, sekä tehdä siitä mahdollisimman tehokas.

Toiminnallisessa osiossa esitetään töitä, jotka tein Insightly -järjestelmään. Case lukujen idea pyörii saman ajatuksen ympärillä. Nämä yhdessä pitäisi luoda selvän kuvan siitä, minkälaisen työn tein yritykselle.

Kokonaisuudessaan työ käsittelee varsin kattavasti asiakuudenhallintajärjestelmää ja sen käyttöönottoa. Työ kokonaisuudessaan on kirjoitettu niin, että asiasta tietämätönkin oppii, mitä on asiakkuudenhallinta ja miten sitä voi toteuttaa asiakkuudenhallintaohjelmalla kuten Insightly.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste