Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

B2B-YRITYKSEN DIGITAALISEN MARKKINOINNIN MITTAAMINEN JA KEHITTÄMINEN

Virtanen, Oskari Mikael (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (591.1Kt)
Lataukset: 


Virtanen, Oskari Mikael
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005149032
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on auttaa helsinkiläisen pienyrityksen Tahto Groupin digitaalisen markkinoinnin kehittämistä ja mittaamista. Digitaalisen markkinoinnin tehtävä nykypäivän yritystoiminnassa on voimakkaasti läsnä ja sen merkitys vain kasvaa tulevaisuudessa. Jotta yritys voi erottua kilpailijoista on huomioitava sekä osattava hyödyntää digitaalisen markkinoinnin merkitys ja mahdollisuudet omassa liiketoiminnassa. Työn tarkoituksena on antaa tietoa digitaalisen markkinoinnin kehityksestä, trendeistä sekä tuottaa konkreettisia kehitystoimenpiteitä liiketoiminnan kehittämiseksi.

Opinnäytetyön pääasiallisena tarkoituksena oli luoda Tahto Group Oy:lle liiketoiminnan mukaisia sekä konkreettisesti totutettavissa olevia digitaalisen markkinoinnin kehitysideoita. Kehitysideoiden tavoitteena on parantaa yrityksen kokonaisvaltaista digitaalista markkinointia sekä erityisesti sen mittaamista.

Tutkimusmenetelmänä työssä käytettiin tapaustutkimusta, joka oli paras lähestymistapa tälle kehitystyölle. Tutkimus toteutettiin puolistrukturoidun teemahaastatteluiden avulla ja toinen aineisto osallistuvan havainnoinnin avulla. Haastatteluiden ja havainnoinnin avulla kerättiin tietoa tyypillisistä KPI-mittareista sekä yrityksen digitaalisen markkinoinnin nykytilasta. Opinnäytetyössä on käytetty laajoja digitaalisen markkinoinnin asiantuntijoiden kirjallisuus- sekä verkkolähteitä, jotka muodostavat työn teoriaosuuden.

Opinnäytetyön kehitysehdotukset antavat Tahto Groupille toteutettavissa olevia ja mahdollisia ideoita digitaalisen markkinoinnin kehittämiseen ja mittaamiseen. Digitaalisen markkinoinnin kehitysideoiden avulla yritys mahdollistaa digitaalisen markkinoinnin kehittymisen, mikä tulee liiketoiminnallisia tavoitteita. Tutkimuksen tuloksena saatiin hahmoteltua yritykselle soveltuvat digitaalisen markkinoinnin dashboardin KPI-mittarit sekä yrityksen käyttämille digitaalisen markkinoinnin kanaville toteutettavissa olevat kehitysideat.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste