Polarn O.Pyretin kansainvälistyminen Etelä-Koreaan
Hautanen, Margareta (2020)
Hautanen, Margareta
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020051611762
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020051611762
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Polarn O.Pyretin kansainvälistymismahdollisuuksia Etelä-Koreaan ja myös yleisesti yritysten kansainvälistymisprosessia. Työn tarkoituksena on myös selvittää syitä ja tarkoituksia kansainvälistymiseen.
Tutkimuskysymyksenä on se, että onko Polarn O.Pyretillä tarvittavat kansainvälistymismahdollisuudet siirtää liiketoimintaa Etelä-Koreaan. Työssä myös käsitellään yleisesti suomalaisyritysten kansainvälistymistä ja keinoja sen saavuttamiseen. Työssä käsitellään Etelä-Koreaa markkina-alueena ja sen erityispiirteitä. Työ tutkii markkina-alueen tyypillistä liike- ja kuluttajakäyttäytymistä.
Työn teoreettiseen osuuteen kuuluu, myös tyypilliset lainsäädännön piirteet aiheeseen liittyen ja vientisäädökset. Lähteinä käytettiin lukuisia aiheeseen liittyviä kirjalähteitä ja lisäksi valideja verkkolähteitä.
Tutkimuksen empiirinen osuus koostuu Polarn O.Pyretin toimitusjohtajan haastattelusta ja pohdinnasta. Työn loppu koostuu jatkotutkimusehdotuksista ja aiheen parannusehdotuksista.
Tulokset olivat mielenkiintoiset. Etelä-Korea markkina-alueena on täynnä mahdollisuuksia. Vapaakauppasopimus (2011) EU:n ja Etelä-Korean välillä on avannut oven yrityksille päästä helpommin Etelä-Korean markkinoille. Eteläkorealaiset toimivat vahvasti trendien mukaisesti mutta pohjaismaalaista koulutusta arvostetaan ja myös tuontituotteille pohjoismaista on kysyntää. Työ osoittaa, että Polarn O. Pyretillä olisi mahdollisuuksia kansainvälistyä Etelä-Koreaan.
Tutkimuskysymyksenä on se, että onko Polarn O.Pyretillä tarvittavat kansainvälistymismahdollisuudet siirtää liiketoimintaa Etelä-Koreaan. Työssä myös käsitellään yleisesti suomalaisyritysten kansainvälistymistä ja keinoja sen saavuttamiseen. Työssä käsitellään Etelä-Koreaa markkina-alueena ja sen erityispiirteitä. Työ tutkii markkina-alueen tyypillistä liike- ja kuluttajakäyttäytymistä.
Työn teoreettiseen osuuteen kuuluu, myös tyypilliset lainsäädännön piirteet aiheeseen liittyen ja vientisäädökset. Lähteinä käytettiin lukuisia aiheeseen liittyviä kirjalähteitä ja lisäksi valideja verkkolähteitä.
Tutkimuksen empiirinen osuus koostuu Polarn O.Pyretin toimitusjohtajan haastattelusta ja pohdinnasta. Työn loppu koostuu jatkotutkimusehdotuksista ja aiheen parannusehdotuksista.
Tulokset olivat mielenkiintoiset. Etelä-Korea markkina-alueena on täynnä mahdollisuuksia. Vapaakauppasopimus (2011) EU:n ja Etelä-Korean välillä on avannut oven yrityksille päästä helpommin Etelä-Korean markkinoille. Eteläkorealaiset toimivat vahvasti trendien mukaisesti mutta pohjaismaalaista koulutusta arvostetaan ja myös tuontituotteille pohjoismaista on kysyntää. Työ osoittaa, että Polarn O. Pyretillä olisi mahdollisuuksia kansainvälistyä Etelä-Koreaan.