Demand Driven Material Requirement Planning : Suitable components and data considerations
Perälä, Juuso (2020)
Perälä, Juuso
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052012489
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052012489
Tiivistelmä
Todelliseen tarpeeseen perustuva toimitusketjun ja materiaalitarpeiden suunnittelua on esitetty ratkaisemaan tavanomaisen Materiaalitarpeiden metodin ongelmat nykyisissä toimitusketjun olosuhteissa. Tutkimuksen tavoitteena on selittää, minkälainen komponentti sopii DDMRP:lle. Opinnäytetyössä selitetään komponentin määrittelyyn liittyvät prosessit ja tarvittavan data. Tutkimuksessa selitetään myös valmistavien tuotantolaitosten rakenteet Wärtsilä Smart Technology Hub -laitoksen rakenteen määrittelemiseksi.
Tämä tutkimus tarjoaa teoreettisen kuvan tavanomaisesta MRP:stä, nykyisistä toimitusketjun olosuhteista, DDMRP: stä ja tuotantolaitosten prosessirakenteista. Teoreettinen tutkimus on tehty tutkimalla kirjallisuutta, pitämällä kokouksia Wärtsilän vanhemman kehityspäällikön kanssa ja Demand Driven Instituutin järjestämien kansainvälisten webinaarien kautta.
Tutkimuksen tuloksessa esitetään kolme kohtaa sopivan komponentin määrittelemiseksi DDMRP:lle: Määrittelemällä malliin soveltuvan komponentin kuvaus, Decoupling- pisteiden luonti tuoterakenteeseen ja materialipuskureiden määritteleminen ja laskeminen. Tutkimustulos auttaa Wärtsilää ymmärtämään paremmin DDMRP-periaatetta sekä miten voidaan määrittää sopivia komponentteja DDMRP:lle. Demand Driven Material Requirement has been presented to solve conventional material requirement planning problems in today’s Supply Chain circumstances, this study aims to explain what kind of component is suitable for DDMRP. Study is explaining the process and data considerations of defining the component. The study also explains manufacturing plant structures for defining Wärtsilä Smart Technology Hub plant structure.
This study provides a theoretical view of conventional MRP, today’s Supply Chain circumstances, DDMRP and Manufacturing plant structures. The theoretical study has been compiled via viewing literature, meetings with Wärtsilä’s Senior development manager and via participating international DDMRP Webinars by Demand Driven Institute.
The result of the study presents three point to define the suitable component for DDMRP: Defining the component to be beneficial to be run by DDMRP, Decoupling point positioning and Calculating Buffer zones and levels. As product having data for these points, component is suitable for DDMRP. Plant structure for STH has been defined. The result of the study will support Wärtsilä for future, to understand DDMRP principle and how to and the process of finding suitable components for DDMRP.
Tämä tutkimus tarjoaa teoreettisen kuvan tavanomaisesta MRP:stä, nykyisistä toimitusketjun olosuhteista, DDMRP: stä ja tuotantolaitosten prosessirakenteista. Teoreettinen tutkimus on tehty tutkimalla kirjallisuutta, pitämällä kokouksia Wärtsilän vanhemman kehityspäällikön kanssa ja Demand Driven Instituutin järjestämien kansainvälisten webinaarien kautta.
Tutkimuksen tuloksessa esitetään kolme kohtaa sopivan komponentin määrittelemiseksi DDMRP:lle: Määrittelemällä malliin soveltuvan komponentin kuvaus, Decoupling- pisteiden luonti tuoterakenteeseen ja materialipuskureiden määritteleminen ja laskeminen. Tutkimustulos auttaa Wärtsilää ymmärtämään paremmin DDMRP-periaatetta sekä miten voidaan määrittää sopivia komponentteja DDMRP:lle.
This study provides a theoretical view of conventional MRP, today’s Supply Chain circumstances, DDMRP and Manufacturing plant structures. The theoretical study has been compiled via viewing literature, meetings with Wärtsilä’s Senior development manager and via participating international DDMRP Webinars by Demand Driven Institute.
The result of the study presents three point to define the suitable component for DDMRP: Defining the component to be beneficial to be run by DDMRP, Decoupling point positioning and Calculating Buffer zones and levels. As product having data for these points, component is suitable for DDMRP. Plant structure for STH has been defined. The result of the study will support Wärtsilä for future, to understand DDMRP principle and how to and the process of finding suitable components for DDMRP.