Räätälöidyn pelimoottorin kehittäminen
Viitala, Jussi (2020)
Viitala, Jussi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513300
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513300
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty opiskelijan omasta pelimoottori projektista, joka on suunniteltu mahdollisimman yksinkertaiseksi ja muokattavaksi.
Pelimoottorin eräs erottava tekijä on renderöintitekniikka, jossa piirretään 2D-kuvia päälletysten pienellä poikkeamalla edelliseen, antaen näin melko hyvän 3D-vaikutelman. Pelimoottorin toimintaa voidaan ohjata Lua-skriptauskielellä.
Pelimoottorin eräs erottava tekijä on renderöintitekniikka, jossa piirretään 2D-kuvia päälletysten pienellä poikkeamalla edelliseen, antaen näin melko hyvän 3D-vaikutelman. Pelimoottorin toimintaa voidaan ohjata Lua-skriptauskielellä.