Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakaslähtöinen palvelunkehittäminen jazzkentän välittäjäportaassa

Virkkunen, Karoliina (2020)

 
Avaa tiedosto
Virkkunen_Karoliina.pdf (1.755Mt)
Lataukset: 


Virkkunen, Karoliina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513403
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tapaustutkimus, joka selvittää itsenäisten jazzartistien tarpeita musiikin välittäjäportaan palveluille. Työn tilaaja on helsinkiläinen musiikkialan yritys We Jazz, jonka tavoitteena on asiakaslähtöisesti kehittää uusia palvelukonsepteja tulosten pohjalta.

Opinnäytetyön pääkysymys on: ”Millaisia palveluja We Jazzin tulisi kehittää suomalaisille itsenäisille jazzartisteille?” Opinnäytetyö selvittää, millaisia kokemuksia artisteilla on välittäjäportaan palveluista, millaista apua artistit kaipaavat uransa kehittämiseksi ja millaisia palveluita alalta puuttuu. Opinnäytetyön viitekehyksen muodostavat asiakaslähtöisen palvelunkehittämisen teoriat sekä musiikin välittäjäporrasta kuvaava kirjallisuus. Aineistonhankintamenetelminä työssä on käytetty kyselyä sekä teemahaastatteluita.

Tuloksista ilmenee, että jazzartisteilla on monipuolisia tarpeita musiikin välittäjäportaalle. Palveluita tarvitaan erityisesti artistien projektien managerointiin, uran pitkäjänteiseen suunnitteluun, viestintään, kansainvälistymiseen ja uusien esiintymismahdollisuuksien ja yleisöjen löytämiseen. Tuloksista selvisi myös, että marginaalimusiikin rahoitusrakenteet koetaan jäykiksi ja palvelujen oston esteenä on useimmiten rahoituksen puute. Johdonmukainen kommunikaatio palveluntarjoajan ja artistin välillä sekä palveluprosessien selkeä suunnittelu ja seuranta luovat onnistuneen palvelun perustan.

Opinnäytetyön tuloksien pohjalta esitellään palveluideoita, joita voi hyödyntää uusien musiikkialan palvelukonseptien asiakaslähtöisessä kehittämisessä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste