Visuaalisen ilmeen suunnittelu – Case: Ilona-keittiöt Oy
Saari, Aki (2020)
Saari, Aki
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513539
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513539
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on Ilona-keittiöt Oy:n visuaalisen ilmeen uudistaminen. Ilona-keittiöt on kalustealalla toimiva kasvuyritys, joka tunnetaan yksilöllisistä kalusteratkaisuista ja laadukkaasta palvelusta. Tavoitteenani oli rakentaa Ilona-keittiölle visuaalinen ilme, joka erottuu kilpailijoista, herättää luottamusta ja on helposti lähestyttävä.
Työssäni vastaan kysymykseen: kuinka brändi, imago ja maine liittyvät toisiinsa, ja mikä on visuaalisen ilmeen asema yrityksen brändin rakentamisessa? Kerron myös, kuinka tärkeää kohderyhmien määrittely on yrityksen liiketoiminnalle ja visuaalisen ilmeen suunnittelutyölle.
Suunnitteluosiossa kuvaan prosessin vaiheita, sekä perustelen niitä valintoja, joita Ilona-keittiön visuaalista ilmettä suunniteltaessa teimme yhdessä asiakkaan kanssa. Lopuksi näytän esimerkkejä siitä, kuinka ilmeen sovellukset päivitettiin muodostamaan johdonmukainen kokonaisuus.
Työssäni vastaan kysymykseen: kuinka brändi, imago ja maine liittyvät toisiinsa, ja mikä on visuaalisen ilmeen asema yrityksen brändin rakentamisessa? Kerron myös, kuinka tärkeää kohderyhmien määrittely on yrityksen liiketoiminnalle ja visuaalisen ilmeen suunnittelutyölle.
Suunnitteluosiossa kuvaan prosessin vaiheita, sekä perustelen niitä valintoja, joita Ilona-keittiön visuaalista ilmettä suunniteltaessa teimme yhdessä asiakkaan kanssa. Lopuksi näytän esimerkkejä siitä, kuinka ilmeen sovellukset päivitettiin muodostamaan johdonmukainen kokonaisuus.