Oikosulkurenkaan tasapainotusreikien vaikutus moottorin suorituskykyyn
Aromaa, Mikael (2020)
Aromaa, Mikael
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513529
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513529
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin kirjallisuustutkimuksena ABB Oy:n Moottorit ja generaattorit-yksikölle. Työssä tarkastelliin moottorin ja erityisesti roottorin arvojen
käyttäytymistä, kun roottorin muoto muuttuu tai siellä on vika. Työhön kerättiin teoreettista tietoa, simuloitiin adeptilla käyttäen FEMMiä ja luotiin testisuunnitelma.
Työn materiaaleina ja lähteinä toimivat Internet-artikkelit, ABB:n omat lähteet sekä dokumentit, opinnäytetyöt sekä Vaasan ammattikorkeakoulun
opetusmateriaalit.
Lopputuloksena voidaan pitää sijaiskytkennän, yhtälöiden sekä simuloinnissa havaittavat tulokset sekä teoriaosan antamat viittaukset vikatilanteisiin ja niiden vaikutukseen. Saadut tulokset ovat teoreettiset ja tarkat arvot oltaisiin saatu testeillä, jotka jäivät väliin COVID-19 viruksen vuoksi.
käyttäytymistä, kun roottorin muoto muuttuu tai siellä on vika. Työhön kerättiin teoreettista tietoa, simuloitiin adeptilla käyttäen FEMMiä ja luotiin testisuunnitelma.
Työn materiaaleina ja lähteinä toimivat Internet-artikkelit, ABB:n omat lähteet sekä dokumentit, opinnäytetyöt sekä Vaasan ammattikorkeakoulun
opetusmateriaalit.
Lopputuloksena voidaan pitää sijaiskytkennän, yhtälöiden sekä simuloinnissa havaittavat tulokset sekä teoriaosan antamat viittaukset vikatilanteisiin ja niiden vaikutukseen. Saadut tulokset ovat teoreettiset ja tarkat arvot oltaisiin saatu testeillä, jotka jäivät väliin COVID-19 viruksen vuoksi.