Markkinointisuunnitelma hotellille
Karttunen, Anni (2020)
Karttunen, Anni
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052614013
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052614013
Tiivistelmä
Työn aihepiirinä on markkinointisuunnitelma kuvitteelliselle hotellille Maltalla. Työssä myös kerrotaan lisää itse hotellista, sen palveluista ja tiloista sekä kohteesta, johon hotelli oltaisiin perustamassa. Tämän työn tavoitteena on toimia tulevaisuudessa pohjana hotellin perustamiselle joko kyseiseen tai vastaavanlaiseen kohteeseen. Opinnäytetyössä myös syvennytään syvemmin itse mahdolliseen sijaintiin, Maltan pääkaupunkiin Vallettaan.
Teoreettisessa osiossa on keskitytty enimmäkseen selittämään opinnäytetyön seuraavassa, toiminnallisessa, vaiheessa käytettäviä sanoja sekä käsitteitä. Opinnäytetyön toiminnallisessa osiossa käyn läpi tietoja liittyen pääasiassa itse hotelliin, sen tarjoamiin palveluihin ja tiloihin sekä itse liiketoimintasuunnitelmaan. Opinnäytetyössä myös tutkitaan hotellin liikeidean kannattavuutta käsittelemällä se SWOT-analyysin avulla. Hotellin sijaintikaupunki sekä -maa myös käsitellään PEST-analyysin avulla. Työssä käydään myös läpi mahdollisia markkinointikeinoja niin liiketoiminnan aloittamisen aikana kuin myös ensimmäisen vuoden ajalle.
Opinnäytetyössä käydään myös läpi hotellin mahdolliset kilpailijat Valletalla sekä heidän heikkoutensa ja vahvuutensa verrattuna perustettavaan hotelliin. Osana opinnäytetyötä käydään myös läpi hotellin mahdolliset asiakasryhmät sekä mistä mahdolliset asiakkaat tutkimusten mukaan saapuvat Maltalle sekä Valletalle ja heidän pääasialliset syynsä saapua kohteeseen. The topic of this work is a marketing plan for an imaginary hotel in Malta. The work will also conclude more about the hotel itself, its services and facilities, and the location on which the hotel would be established. The aim of this work is to serve as a basis for the establishment of a hotel in the future, either for the site in question or for a similar site.
The thesis also delves deeper into the possible location itself, Valletta, the capital of Malta.
The theoretical part mostly focused on explaining the words and concepts used in the functional phase of the thesis. In the functional section of the thesis, I review information related mainly to the hotel itself, the services and facilities it provides, and the business plan itself.
The thesis also examines the profitability of the hotel's business idea by processing it with the help of SWOT-analysis. The location and city of the hotel are also processed using PEST-analysis. The work also reviews possible marketing methods to be used both during the start-up of the business and for the hotel's first year.
The thesis also reviews the hotel's potential competitors in Valletta and their weaknesses and strengths compared to the planned hotel.
As part of the thesis, the thesis also goes through the potential customer groups of the hotel and from where, according to research, potential customers arrive to Malta and Valletta and their main reasons for coming to the destination.
Teoreettisessa osiossa on keskitytty enimmäkseen selittämään opinnäytetyön seuraavassa, toiminnallisessa, vaiheessa käytettäviä sanoja sekä käsitteitä. Opinnäytetyön toiminnallisessa osiossa käyn läpi tietoja liittyen pääasiassa itse hotelliin, sen tarjoamiin palveluihin ja tiloihin sekä itse liiketoimintasuunnitelmaan. Opinnäytetyössä myös tutkitaan hotellin liikeidean kannattavuutta käsittelemällä se SWOT-analyysin avulla. Hotellin sijaintikaupunki sekä -maa myös käsitellään PEST-analyysin avulla. Työssä käydään myös läpi mahdollisia markkinointikeinoja niin liiketoiminnan aloittamisen aikana kuin myös ensimmäisen vuoden ajalle.
Opinnäytetyössä käydään myös läpi hotellin mahdolliset kilpailijat Valletalla sekä heidän heikkoutensa ja vahvuutensa verrattuna perustettavaan hotelliin. Osana opinnäytetyötä käydään myös läpi hotellin mahdolliset asiakasryhmät sekä mistä mahdolliset asiakkaat tutkimusten mukaan saapuvat Maltalle sekä Valletalle ja heidän pääasialliset syynsä saapua kohteeseen.
The thesis also delves deeper into the possible location itself, Valletta, the capital of Malta.
The theoretical part mostly focused on explaining the words and concepts used in the functional phase of the thesis. In the functional section of the thesis, I review information related mainly to the hotel itself, the services and facilities it provides, and the business plan itself.
The thesis also examines the profitability of the hotel's business idea by processing it with the help of SWOT-analysis. The location and city of the hotel are also processed using PEST-analysis. The work also reviews possible marketing methods to be used both during the start-up of the business and for the hotel's first year.
The thesis also reviews the hotel's potential competitors in Valletta and their weaknesses and strengths compared to the planned hotel.
As part of the thesis, the thesis also goes through the potential customer groups of the hotel and from where, according to research, potential customers arrive to Malta and Valletta and their main reasons for coming to the destination.