Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Uuden pitopalvelun brändäys ja markkinointi

Ronkainen, Elisa (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (267.4Kt)
Lataukset: 


Ronkainen, Elisa
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052012733
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on pitopalveluyrityksen perustaminen. Pitopalvelun on tarkoitus sijaita Kuusamossa, ja toimia samalla lounasravintolana. Opinnäytetyön tehtävänä oli kehittää toimintasuunnitelma uuden yrityksen brändäykseen ja markkinointiin. Suunnitelmaa tehtäessä apuna käytettiin alan kirjallisuutta ja tietoperustaa. Kehitystyö oli kokonaisvaltainen prosessi, sillä yritystä ei ole vielä perustettu.

Keskityin työssäni yrityksen perustamisvaiheeseen, millainen oli pitopalvelun konsepti, millaiset arvot yritys omasi ja ketä kohderyhmäni olivat. Jäsensin liiketoimintasuunnitelmaa käyttäen menetelmänä Business Model Canvasia.

Käsittelin brändäystä, sen rakentamista ja millaiset tavoitteet minulla oli brändin suhteen. Brändin luominen on tärkeä osa markkinoinnin onnistumista.

Työssäni suunnittelin markkinointia, mistä aloittavan yrittäjän kannattaa aloittaa, ja mitä kanavia markkinointiin kannattaa käyttää. Uusasiakashankinta on oleellinen osa lukua, miten asiakasryhmä tavoitetaan ja miten markkinointi voidaan heihin kohdistaa. Markkinoinnin keskityttyä paljon sosiaaliseen mediaan tutustuin aiheeseen, miten somessa luodaan asiantuntevaa sisältöä.

Tämä työn tuloksena kehitin toimintasuunnitelman pitopalvelun brändin rakentamiseen, sekä miten saan yrityksen tunnetuksi markkinoinnin avulla. Miten lähden markkinointia yritystoiminnan alkuvaiheessa toteuttamaan, ja miten sillä saavutetaan haluttu asiakaskunta. Työn tulokset jäävät omaan käyttööni suunnittelutyön tueksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste