Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Substantiating vocational competency identity in reindeer herding studies

Frangou, Satu-Maarit; Keskitalo, Pigga (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (1.869Mt)
Lataukset: 


Frangou, Satu-Maarit
Keskitalo, Pigga
2020
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052714600
Tiivistelmä
Vocational education reform in Finland highlights the need for students to develop competency identity. This study explores competency building in a reindeer herding vocational study programme. This study reviewed key factors related to improving the educational design in reindeer herding studies and a digital tool to enhance students’ competency identity development. The study design was based on a case study of educational design research in a northern Finnish Lapland vocational school, the Sámi Education Institute. The research data were gathered from reindeer herding students (N = 23) and teaching and administrative personnel (N = 5) using open-ended narrative interviews, focus group discussions (N = 4), and participant feedback (N = 23) collected in workshops. As part of the educational design research, students designed ePortfolios to demonstrate their competency development. Based on research findings associated with vocational students of reindeer herding, ePortfolios provide a platform for visualising the process of competency identity construction, which encompasses the progression of their learning and presents their skills and expertise. This study presents practical research-based knowledge about students’ competency identity development through the creation of ePortfolios and the connection of studies with working life—the very objective of the vocational education reform.
Keywords: vocational education, competency identity, reindeer herding studies, ePortfolio, educational design research
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste