Digitaalinen markkinointisuunnitelma Urheilukauppa.eu CASE: Trampoliinien markkinointi
Knuuti, Miro; Alatalo, Janne (2020)
Knuuti, Miro
Alatalo, Janne
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052814818
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052814818
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aihe tuli tekijöiden kiinnostuksesta digitaaliseen markkinointiin, sekä aiheen tarkempi rajaus trampoliinien markkinointiin tuli itse toimeksiantajalta. Opinnäytetyön toiminnallisuus oli tekijöiden ja yrittäjän kannalta hyvä asia, sillä tekijät pääsivät perehtymään käytännössä yrityksen markkinointiin ja sen työkaluihin, sekä yrittäjä pystyi keskittymään yrityksen muihin toimiin.
Tavoitteena oli laatia digitaalisen markkinoinnin suunnitelma trampoliinien markkinoimiseen, ja julkaisukalenteri, jonka pohjalta julkaisuja tehdään. Suunnitelman päätavoite oli lisätä trampoliinien myyntiä. Tavoitteena oli myös tekijöiden osalta syventää omaa markkinointiosaamista käytännönläheisesti, sekä analysoimaan markkinoinnista saatavaa dataa, ja muuttamaan markkinointitoimiaan parempaan suuntaan kerätyn datan pohjalta.
Tutkimusosio koostuu yrityksen Google Analytics-tilin tarjoamasta analytiikasta, sekä suurimpien kilpailijoiden analysoimisesta (=benchmarking). Tietoperustana käytettiin kirjalähteitä, internetlähteitä, sekä yrittäjän haastattelua.
Opinnäytetyön tuloksena yrittäjä näkee, minkälaista tulosta suunnitelmallinen markkinointi voi tarjota, sekä miten uusia työkaluja voidaan käyttää osana markkinointia, tässä tapauksessa Facebookin ja Instagramin omaa kauppapaikkaa.
Tavoitteena oli laatia digitaalisen markkinoinnin suunnitelma trampoliinien markkinoimiseen, ja julkaisukalenteri, jonka pohjalta julkaisuja tehdään. Suunnitelman päätavoite oli lisätä trampoliinien myyntiä. Tavoitteena oli myös tekijöiden osalta syventää omaa markkinointiosaamista käytännönläheisesti, sekä analysoimaan markkinoinnista saatavaa dataa, ja muuttamaan markkinointitoimiaan parempaan suuntaan kerätyn datan pohjalta.
Tutkimusosio koostuu yrityksen Google Analytics-tilin tarjoamasta analytiikasta, sekä suurimpien kilpailijoiden analysoimisesta (=benchmarking). Tietoperustana käytettiin kirjalähteitä, internetlähteitä, sekä yrittäjän haastattelua.
Opinnäytetyön tuloksena yrittäjä näkee, minkälaista tulosta suunnitelmallinen markkinointi voi tarjota, sekä miten uusia työkaluja voidaan käyttää osana markkinointia, tässä tapauksessa Facebookin ja Instagramin omaa kauppapaikkaa.