Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Henkilökohtainen aikatauluttaminen

Saarenkylä, Olli-Pekka (2020)

 
Avaa tiedosto
Olli-Pekka_Saarenkyla_Henkilokohtainen_aikatauluttaminen.pdf (2.201Mt)
Lataukset: 


Saarenkylä, Olli-Pekka
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052915275
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tutkii aikatauluttamisen sekä tehokkaan työskentelyn menetelmiä luovassa ympäristössä. Työssä esitellään työkaluja mahdollisimman realistisen ja joustavan aikataulun rakentamiseen.
Työ keskittyy yksittäisen tekijän tai pienen ryhmän projektin aikatauluttamiseen. Se vastaa kysymyksiin, kuten mikä tekee hyvän aikataulun, mitä tulee ottaa huomioon projektin alkuvaiheessa, miten aikataulua ylläpidetään ja kuinka selvitä vastaan tulevista ongelmista.
Aikatauluttaminen ryhmätyössä on siitä vastaavan projektimanagerin vastuulla. Kuitenkin projektin realistisen aikataulun valmistaminen vaatii työryhmän osallistumista ja huomioimista, jotta käytettävissä olevat resurssit ovat tiedossa ja mahdollisia hyödyntää aikarajan puitteissa. Projektimanagerin ja muun työryhmän välinen kommunikaatio on oltava sujuvaa, jotta aikataulun seuraaminen on mahdollista.
Itsenäisen työskentelyn aikatauluttaminen vaatii tavoitteellista ja tarpeeksi suurpiirteistä aikataulua, jotta projektin hallinta pysyy joustavana. Opinnäytetyössä pyritään esittelemään ratkaisuja sopivan tasapainon löytämiselle.
Opinnäytetyön osana toteutettu 3d-peliympäristö on toiminut aikatauluttamisen työkalujen testiympäristönä. Työssä esiteltyjä metodeja on hyödynnetty peliympäristön sisällön laajuuden suunnittelussa ja aikataulutuksessa. Lisäksi hyödynnän kokemustani opiskelijaprojekteista, joissa olen toiminut projektimanagerin roolissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste