Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Työhyvinvointi etätyössä, vaikutukset asiakaskokemukseen

Latvanen, Minna (2020)

 
Avaa tiedosto
Latvanen_Minna.pdf (1.051Mt)
Lataukset: 


Latvanen, Minna
2020
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020053015522
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus on laatia kehitysehdotuksia työhyvinvoinnin parantamiseen etätyössä, huomioiden asiakaskokemuksen kehittäminen. Etätyö on yleistynyt paljon ja on tärkeää, että työhyvinvointi ja asiakaskokemus säilyvät hyvänä myös silloin, kun työntekijät eivät ole fyysisesti samassa paikassa eikä asiakasta nähdä kasvotusten.

Opinnäytetyön tutkimus on tehty laadullisesti haastatteluilla, koska työssä on tarkoituksena ymmärtää syvällisesti työhyvinvoinnin vaikutukset asiakaskokemukseen. Laadullisen puolistrukturoidun haastattelun etuna voidaan nähdä se, ettei haastateltaville anneta vastausvaihtoehtoja, vaan vastauksista saadaan monipuolisia.

Tutkimuksen tuloksista nousee työhyvinvoinnin merkitys asiakaskokemukseen, koska asiakas pystyy myös etänä kuulemaan onko asiakaspalvelija motivoitunut ja virkeä. Työhyvinvointia pystytään tukemaan muun muassa sosiaalisen tuen avulla, hyvällä esimiestyöllä, riittävällä palautumisella ja osaamisen varmistamisella. Lisäksi tuloksista nousee esille etätyön tuomat edut asiakaskokemukselle, muun muassa ketteryys, keskittyminen ja helppous, varsinkin silloin kun järjestelmät ja prosessit toimivat hyvin.

Johtopäätöksenä voidaan pitää sitä, työhyvinvointi suuressa merkityksessä hyvään asiakaskokemukseen. Sekä asiakaskokemuksen johtaminen, että työhyvinvoinnin parantaminen etätyössä vaativat jatkuvaa työtä ja avointa ilmapiiriä.

Yhtenä kehitysehdotuksena opinnäytteestä nousee etätyössä korostuva tarve positiivisen vuorovaikutuksen lisäämiseen eri välinein niin kollegoiden kuin esimiehen ja työntekijöiden välillä. Hyvällä vuorovaikutuksella tuetaan hyvinvointia ja varmistetaan, että tuotetaan asiakkaille hyviä kokemuksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste