Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Opas markkinoinnin automaation hyödyntämiseen pk-yrityksessä

Metsämäki, Marttiina (2020)

 
Avaa tiedosto
Metsamaki_Marttiina.pdf (3.216Mt)
Lataukset: 


Metsämäki, Marttiina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060417120
Tiivistelmä
Tämä työ käsittelee markkinoinnin automaatiota B2C pk-yrityksissä. Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Lopputuotoksena syntyi opas, jonka tarkoitus on auttaa B2C pk-yrityksiä alkuun markkinoinnin automaation hyödyntämisessä. Oppaassa käydään läpi, mitä asioita tulee ottaa huomioon, kun suunnittelee markkinoinnin automaation käyttöönottoa yrityksessään. Opasta ei ole kirjoitettu minkään tietyn yrityksen tarpeisiin, vaan oppaan tarkoituksena on kerätä yleisesti tietoa aiheesta tavalla, joka hyödyttäisi mahdollisimman montaa pientä ja keskisuurta yritystä. Oppaan tarkoituksena on auttaa yritystä löytämään omat ongelmakohtansa ja ymmärtämään, missä digitaalisen markkinoinnin alueella yritys tarvitsee apua.

Opinnäytetyö koostui teoreettisesta viitekehyksestä sekä itse lopputuotoksesta, oppaasta. Teoreettiseen viitekehykseen on koottu kattavasti tietoa digitaalisen markkinoinnin muodoista sekä markkinoinnin automaation hyödyistä, haasteista ja mahdollisuuksista alan ammattikirjallisuutta ja internet-lähteitä hyväksi käyttäen. Opas muodostui pääosin teoreettisesta viitekehyksestä, josta johdettiin yrityksen kannalta hyödyllinen ja tärkeä tieto oppaaseen. Opas haluttiin koota mahdollisimman selkeäksi ja helppolukuiseksi kokonaisuudeksi, joten oppaaseen tiivistettiin vain yritystä hyödyntävät asiat.

Opas on kirjoitettu yrityksille, joille eri markkinoinnin muodot eivät välttämättä ole tuttuja. Oppaassa selvennetään digitaalisen markkinoinnin eri muotoja ja esitellään tärkeimmät asiat, joita yrityksen tulee miettiä harkitessa markkinoinnin automaation käyttöönottoa.

Opinnäytetyön aihealue oli erittäin laaja ja asioita jouduttiin osittain käymään läpi melko pintapuolisesti. Aiheeseen voisi perehtyä syvällisemmin käyttäen avuksi jotain tiettyä yritystä. Tutkimalla tietyn yrityksen tarpeita ja ongelmakohtia ja etsimällä markkinoinnin automaatiosta apua näihin pulmiin voidaan aiheeseen perehtyä paljon syvällisemmin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste