Urbaanin kadun suunnittelu 2D-peliin
Leppänen, Iida (2020)
Leppänen, Iida
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060517194
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060517194
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään urbaanin kadun suunnittelua 2D-peliin. Tutkielmassa käydään läpi joitakin hyviä lähtökohtia, kun aloittaa maailmansuunnittelua peliin. Lisäksi käydään läpi pelejä, joissa tarkastellaan niiden efektejä. Toimintaosiossa tehdään yksi osa katua, joka sijaitsee pelin maailmassa ja samalla selostetaan prosessia.
Idea tähän tekstiin tuli halusta syventää tietoa pelien tasosuunnittelusta ja havainnoida millaisia efektejä jo olemassa olevat pelit ovat tuoneet 2D-pelien tasosuunnitteluun ja miten itse hyödyntää näitä. Toimintaosiossa käsiteltävä peli on nimeltään “Chena, a detective’s tale”. Peli on salapoliisi-RPG-seikkailu.
Tämä tutkielma on suunnattu kaikille, jotka ovat kiinnostuneet pelisuunnittelun alkeista ja eivät ehkä tiedä mistä aloittaa. Teksti on yleinen katsaus pelien tasosuunnitteluun.
Työssä kävi ilmi, että pelattavuuden olisi suositeltavaa tulla ennen esteettisyyttä tasosuunnittelussa
Idea tähän tekstiin tuli halusta syventää tietoa pelien tasosuunnittelusta ja havainnoida millaisia efektejä jo olemassa olevat pelit ovat tuoneet 2D-pelien tasosuunnitteluun ja miten itse hyödyntää näitä. Toimintaosiossa käsiteltävä peli on nimeltään “Chena, a detective’s tale”. Peli on salapoliisi-RPG-seikkailu.
Tämä tutkielma on suunnattu kaikille, jotka ovat kiinnostuneet pelisuunnittelun alkeista ja eivät ehkä tiedä mistä aloittaa. Teksti on yleinen katsaus pelien tasosuunnitteluun.
Työssä kävi ilmi, että pelattavuuden olisi suositeltavaa tulla ennen esteettisyyttä tasosuunnittelussa