Case Röyhkeyskoulu
Jauhiainen, Hanna-Sofia (2020)
Jauhiainen, Hanna-Sofia
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060817758
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060817758
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on analysoida Helsingin kulttuuritehdas Korjaamolla 8.10.2019 esitetyn Röyhkeyskoulun asiakaskokemusta, ja markkinoinnin kehittäminen näiden kokemusten pohjalta.
Röyhkeyskoulu on tutkimuksen tilaajan, kirjailija ja puhetaiteilija Jenni Janakan vuonna 2017 aloittama elämäntapakoulutus. Hän käsittelee Röyhkeyskoulussa muun muassa huijarisyndroomaa, kiltin tytön syndroomaa, stereotypiauhkia, lasikattoja, oman osaamisen sanallistamista sekä itsensä ja työnsä kunnioitusta.
Opinnäytetyö on tapaustutkimus. Aineistonhankintamenetelmänä on käytetty kahta eri kyselylomaketta sekä havainnointia.
Teoreettisena viitekehyksenä toimivat elämäntapavalmennukseen hakeutuminen, markkinoinnin kehittäminen sekä mielikuvamarkkinointi.
Tutkimuksessa käsitellään Röyhkeyskoulun osallistujien eri statuksia sekä pohditaan heidän vastauksiaan kyselylomakkeisiin ja näiden vaikutusta markkinointiin sekä sitä, mitä mielikuvia osallistujilla jäi Röyhkeyskoulusta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi kehitysehdotuksia Röyhkeyskoulun markkinointiin, muun muassa asiakaskokemusten käyttö markkinoinnissa.
Röyhkeyskoulu on tutkimuksen tilaajan, kirjailija ja puhetaiteilija Jenni Janakan vuonna 2017 aloittama elämäntapakoulutus. Hän käsittelee Röyhkeyskoulussa muun muassa huijarisyndroomaa, kiltin tytön syndroomaa, stereotypiauhkia, lasikattoja, oman osaamisen sanallistamista sekä itsensä ja työnsä kunnioitusta.
Opinnäytetyö on tapaustutkimus. Aineistonhankintamenetelmänä on käytetty kahta eri kyselylomaketta sekä havainnointia.
Teoreettisena viitekehyksenä toimivat elämäntapavalmennukseen hakeutuminen, markkinoinnin kehittäminen sekä mielikuvamarkkinointi.
Tutkimuksessa käsitellään Röyhkeyskoulun osallistujien eri statuksia sekä pohditaan heidän vastauksiaan kyselylomakkeisiin ja näiden vaikutusta markkinointiin sekä sitä, mitä mielikuvia osallistujilla jäi Röyhkeyskoulusta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi kehitysehdotuksia Röyhkeyskoulun markkinointiin, muun muassa asiakaskokemusten käyttö markkinoinnissa.