Toimi-järjestelmän asiakastuki, päiväkirjamallinen opinnäytetyö
Hildén, Anniina (2020)
Hildén, Anniina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020062619359
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020062619359
Tiivistelmä
Salus Qualitas Consulting Oy (SQC Oy) tuottaa Toimi -nimistä järjestelmää pääosin sosiaali- ja terveysalan yrityksille. Opinnäytetyön tavoitteena on tuoda esille Toimi-järjestelmän asiakastuen työtä sekä uusia näkökulmia, joita yritys voi hyödyntää käyttöönottokoulutuksissa sekä käyttöoppaiden ja uuden järjestelmän teossa. Tavoitteena on kehittää myös omaa osaamistani Toimi-järjestelmän asiakastuen työtehtävissä. Samalla seurataan uuden Toimi 2.0 -projektin käynnistymistä.
Opinnäytetyö on päiväkirjamuotoinen, jotta työnkuva tulee selkeämmin esille. Opinnäytetyössä perehdytään Toimi-järjestelmän eri moduuleihin sekä asiakkaiden ongelmiin ja toiveisiin kymmenen viikon aikana oman työn kautta. Otantajakson työtehtävät ovat jaettu teemoihin ja jokaisen teeman lopussa on teema-analyysi. Teemoissa tutkitaan aiheita laajemmin lähteiden kautta sekä syvennytään Toimi-järjestelmän moduuleihin ja niiden toimintaan.
Opinnäytetyön aikana Toimi-järjestelmän käyttöönottokoulutuksia on parannettu ja niiden määrää lisätty. Käyttöohjeiden päivittäminen yksityiskohtaisemmaksi on aloitettu ja joillekin asiakkaille on tehty räätälöityjä ohjeita moduuleihin, joissa heillä on erilaisia toimintoja perusversioon verrattuna. Opinnäytetyöstä on hyötyä ammatillisen osaamiseni kehittämisessä ja se antaa monipuolisen katsauksen järjestelmän ylläpitäjän ja asiakastuen työtehtävistä.
Opinnäytetyö on päiväkirjamuotoinen, jotta työnkuva tulee selkeämmin esille. Opinnäytetyössä perehdytään Toimi-järjestelmän eri moduuleihin sekä asiakkaiden ongelmiin ja toiveisiin kymmenen viikon aikana oman työn kautta. Otantajakson työtehtävät ovat jaettu teemoihin ja jokaisen teeman lopussa on teema-analyysi. Teemoissa tutkitaan aiheita laajemmin lähteiden kautta sekä syvennytään Toimi-järjestelmän moduuleihin ja niiden toimintaan.
Opinnäytetyön aikana Toimi-järjestelmän käyttöönottokoulutuksia on parannettu ja niiden määrää lisätty. Käyttöohjeiden päivittäminen yksityiskohtaisemmaksi on aloitettu ja joillekin asiakkaille on tehty räätälöityjä ohjeita moduuleihin, joissa heillä on erilaisia toimintoja perusversioon verrattuna. Opinnäytetyöstä on hyötyä ammatillisen osaamiseni kehittämisessä ja se antaa monipuolisen katsauksen järjestelmän ylläpitäjän ja asiakastuen työtehtävistä.