Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Gender Differences in Perceptions of Conventional Video, Virtual Reality and Augmented Reality

Dirin, Amir; Alamäki, Ari; Suomala, Jyrki (2019)

 
Avaa tiedosto
DirinAAlamakiASuomalaJGenderdiffrencesin.pdf (1.467Mt)
Lataukset: 


Dirin, Amir
Alamäki, Ari
Suomala, Jyrki
Kassel University Press
2019
doi:10.3991/ijim.v13i06.10487
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020071647423
Tiivistelmä
The user’s emotional involvement plays an important role in adopting new technologies. The level of engagement with and adoption of new digital applications depends on various personal, contextual, and emotional factors. In our study, we assessed the personal factors, such as gender differences, of perceiving and adopting technologies such as virtual reality (VR), augmented reality (AR), and conventional video. Furthermore, we assessed what kind of emotions are involved in and invoked by the context of new technologies. This is a quantitative study in which students were asked to perform experiments on VR, AR, and conventional videos. After the experiments, participants were asked to fill out a predefined survey about their emotional reactions to the experiments. The results show, unlike the prior research, that female participants were more enthusiastic about the usage of new technologies than males. The user
experience of VR, AR and conventional videos triggered more positive emotions among females than males. For practitioners, the results suggest that the audio-visual technologies could engage more females than males. For academics, this study provides further research on how to trigger users to adopt new audio-visual technologies.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste