Uusiutuviin energiaratkaisuihin liittyvien tuotteiden käyttöopastus ja asiakaskokemus
Tillander, Kristian (2019)
Tillander, Kristian
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020081419747
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020081419747
Tiivistelmä
Insinöörityön tavoitteena oli tutustua Nivos Energia Oy:n energiaratkaisuiden tiettyihin kuluttaja-asiakas tuotteisiin sekä selvittää, mitkä ovat merkittävimmät asiakaskokemukseen vaikuttavat tekijät eri tuoteryhmissä. Tavoitteena oli myös luoda tukimateriaalia loppuasiakkaille helpottamaan laitteiden käytön sujuvuutta.
Insinöörityö aloitettiin perehtymällä valittujen kuluttajatuotteiden teoriaan ja tarkastelemalla tuotteiden laitteistoja asiakaskohteissa paikan päällä. Insinöörityössä haastateltiin yrityksen asiantuntijoita ja asiakkaita, ja haastatteluiden pohjalta arvioitiin mahdollisia toimenpiteitä loppukäyttäjäkokemuksen kehittämiseksi.
Selvityksessä tunnistettiin muutamia lisähuomioita vaativia kohteita ja saatiin haastattelujen perusteella selville muuan muassa, että positiivisen asiakaskokemuksen rakentumiseen vaikuttavista tekijöistä merkittävimpiä olivat pääasiallisesti aikataulussa pysyminen sekä viestintä toimitusprojektin eri vaiheiden aikana. Projektin aikana luodut lisädokumentit ovat yrityksen omaisuutta, eikä niitä julkaista tässä yhteydessä.
Insinöörityö aloitettiin perehtymällä valittujen kuluttajatuotteiden teoriaan ja tarkastelemalla tuotteiden laitteistoja asiakaskohteissa paikan päällä. Insinöörityössä haastateltiin yrityksen asiantuntijoita ja asiakkaita, ja haastatteluiden pohjalta arvioitiin mahdollisia toimenpiteitä loppukäyttäjäkokemuksen kehittämiseksi.
Selvityksessä tunnistettiin muutamia lisähuomioita vaativia kohteita ja saatiin haastattelujen perusteella selville muuan muassa, että positiivisen asiakaskokemuksen rakentumiseen vaikuttavista tekijöistä merkittävimpiä olivat pääasiallisesti aikataulussa pysyminen sekä viestintä toimitusprojektin eri vaiheiden aikana. Projektin aikana luodut lisädokumentit ovat yrityksen omaisuutta, eikä niitä julkaista tässä yhteydessä.