Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

''Kukaan ei ole toisen kanssa samanlainen''

Allén, Heidi (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (13.19Mt)
Lataukset: 


Allén, Heidi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020092820759
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mitä seitsemäsluokkalaiset tietävät temperamentti- ja persoonallisuustyypeistä sekä lisätä heidän tietämystä aiheesta. Nuorten näkemyksistä osaavat kertoa parhaiten nuoret itse - tämän vuoksi aineistona käytettiin nuorten vastauksia.
Opinnäytetyön toiminnallisen osuuden tavoitteena oli järjestää kohderyhmille innostavat oppitunnit temperamentti- ja persoonallisuustyypeistä. Teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään temperamenttia ja persoonallisuutta käsitteinä, nuoruutta ajanjaksona sekä vanhempien ja koulun merkitystä kasvattajina. Lähdemateriaalina toimi niin kotimainen kuin vieraskielinen kirjallisuus ja Internet-lähteet.
Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä Hämeenlinnan Nummen yhtenäiskoulun kanssa. Maailmanlaajuisesta COVID 19 -koronaviruksen aiheuttamasta poikkeustilanteesta johtuen oppitunnit järjestettiin etänä kolmelle seitsemäsluokalle toukokuussa 2020. Oppitunnit pitivät sisällään kyselylomakkeet, teoriaosuuden aiheesta, temperamenttitestin sekä parityön. Tutkimustulosten yhteenveto käsiteltiin yhdessä kohderyhmän kanssa.
Johtopäätöksissä tutkimuksesta saatuja tietoja verrattiin tämän opinnäytetyön tavoitteisiin ja lähtökohtiin. Tuloksista kävi ilmi, että nuoret saivat uutta tietoa ja kokivat aiheen mielenkiintoiseksi. Nuoret haluavat tulla hyväksytyksi sellaisina kuin he ovat. Valmis opinnäytetyö herättää ajatuksen siitä, millainen merkitys temperamentti- ja persoonallisuuspiirteiden opettamisella voisi olla koulumaailmassa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste