Kulttuuritapahtuman sponsori- ja yritysyhteistyön rakentaminen : Verkko-opas
Kousa, Pauliina; Nurmi, Elisa (2020)
Kousa, Pauliina
Nurmi, Elisa
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111823224
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111823224
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa sponsori- ja yritysyhteistyön rakentamisen ja myynnin avuksi verkko-opas, joka on mahdollisimman informatiivinen, mutta helposti luettava ja selkeä. Verkko-opas on tarkoitettu kulttuuritapahtumatuottajille ja kaikille aiheesta kiinnostuneille. Toimeksiantajana tässä työssä on Myyrmäki-liike.
Tarve oppaalle on syntynyt siitä syystä, että moni tapahtumia tuottava taho on konsultoinut aiheesta Myyrmäki-liikettä. Vähäisten resurssien vuoksi Myyrmäki-liikkeen tuli ratkaista se, millä keinoin mahdollisimman monia konsultaatiota tarvitsevia tahoja voisi aiheen tiimoilta auttaa. Ajatus helposti sisäistettävästä ja jaettavasta oppaasta syntyi tästä syystä. Vastaavaa opasta ei ole ollut saatavilla aiemmin.
Työmme on toiminnallinen opinnäytetyö, vaikka siinä on nähtävissä myös tutkimuksellisia piirteitä. Opinnäytetyö koostuu raportista sekä verkko-oppaasta. Raportin avulla ratkaisimme, mitkä teoreettiset näkökulmat määrittivät valmiin verkko-oppaan sisällön. Opinnäytetyön viitekehys muodostui kulttuurin, kulttuuritapahtumien, sponsori- ja yritysyhteistyön sekä myynnin teoriasta ja sitä tukemaan keräsimme kokemuspohjaista tietoa kyselyiden avulla. Kyselyihin vastasi neljä tapahtumatuottajaa ja neljä yritystä, joilla oli kokemusta sponsori- ja yritysyhteistyöstä.
Tämän opinnäytteen tuloksena syntyi selkeä ja helppolukuinen sponsori- ja yritysyhteistyön verkko-opas. Verkko-oppaamme vastaa Myyrmäki-liikkeen ongelmaan. Se antaa Myyrmäki-liikkeelle mahdollisuuden tuottaa sidosryhmilleen sellaista palvelua, jolle on kysyntää ja johon aiemmin resurssit eivät ole riittäneet. Verkko-opas tukee ja kehittää lukijoidensa myynnillisiä taitoja sekä kasvattaa ymmärrystä sponsori- ja yritysyhteistyön rakentamisesta.
Tarve oppaalle on syntynyt siitä syystä, että moni tapahtumia tuottava taho on konsultoinut aiheesta Myyrmäki-liikettä. Vähäisten resurssien vuoksi Myyrmäki-liikkeen tuli ratkaista se, millä keinoin mahdollisimman monia konsultaatiota tarvitsevia tahoja voisi aiheen tiimoilta auttaa. Ajatus helposti sisäistettävästä ja jaettavasta oppaasta syntyi tästä syystä. Vastaavaa opasta ei ole ollut saatavilla aiemmin.
Työmme on toiminnallinen opinnäytetyö, vaikka siinä on nähtävissä myös tutkimuksellisia piirteitä. Opinnäytetyö koostuu raportista sekä verkko-oppaasta. Raportin avulla ratkaisimme, mitkä teoreettiset näkökulmat määrittivät valmiin verkko-oppaan sisällön. Opinnäytetyön viitekehys muodostui kulttuurin, kulttuuritapahtumien, sponsori- ja yritysyhteistyön sekä myynnin teoriasta ja sitä tukemaan keräsimme kokemuspohjaista tietoa kyselyiden avulla. Kyselyihin vastasi neljä tapahtumatuottajaa ja neljä yritystä, joilla oli kokemusta sponsori- ja yritysyhteistyöstä.
Tämän opinnäytteen tuloksena syntyi selkeä ja helppolukuinen sponsori- ja yritysyhteistyön verkko-opas. Verkko-oppaamme vastaa Myyrmäki-liikkeen ongelmaan. Se antaa Myyrmäki-liikkeelle mahdollisuuden tuottaa sidosryhmilleen sellaista palvelua, jolle on kysyntää ja johon aiemmin resurssit eivät ole riittäneet. Verkko-opas tukee ja kehittää lukijoidensa myynnillisiä taitoja sekä kasvattaa ymmärrystä sponsori- ja yritysyhteistyön rakentamisesta.