Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Selvitys pienyritysten sosiaalisen median markkinointiviestinnästä

Reinikainen, Jenina (2020)

Avaa tiedosto
Jenina_Reinikainen.pdf (1.265Mt)
Lataukset: 


Reinikainen, Jenina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112624643
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää millä käytännön keinoilla pienyritykset saavat näkyvyyttä ja kuinka asiakkaita saadaan sitoutettua sosiaalisen median avulla. Opinnäytetyön aihe oli ajankohtainen, sillä eletään sosiaalisen median valtakautta ja yhä useammat yritykset käyttävät sosiaalista mediaa omassa liiketoiminnassaan. Työ tehtiin tutkimustyyppisenä työnä, jossa tietoa kerättiin laadullisen tutkimuksen mukaisesti haastatteluilla ja kirjallisuuslähteistä sekä määrällisen tutkimuksen mukaisesti kyselyllä. Työ tehtiin toimeksiantona liikunta-alan yritykselle.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin sosiaalista mediaa sekä näkyvyyden keinoja ja asiakkaiden sitouttamista. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista ja kvantitatiivista tiedonkeruumenetelmää, jossa sosiaalisen median käyttäjiltä kerättiin tietoa sähköisen ky-selylomakkeen avulla. Tietoa saatiin myös Yritys X:n johdon kanssa käytyjen keskustelujen kautta. Kyselylomake sisälsi sekä avoimia että suljettuja kysymyksiä. Kyselyyn vastasi yhteensä 117 henkilöä.

Kyselystä saatiin selville muun muassa, kuinka yritysten tulee sosiaalisessa mediassa olla vuorovaikutteisia, tuottaa kiinnostavaa yritykseen liittyvää sisältöä ja olla läpinäkyvä toiminnassaan. Kyselylomakkeesta saadut vastaukset tukivat teoreettista viitekehystä. Kyselyn avulla saatiin selville käyttäjien näkökulmia liittyen yritysten toimintaan sosiaalisessa mediassa.

Selvityksestä nousi esille kehittämisehdotuksia, joihin Yritys X voisi tulevaisuudessa keskittyä. Selvityksen tuloksia voidaan käyttää apuna kohdeyrityksen tapaisten pienyritysten sosiaalisen median toiminnassa. Kehittämiskohteina selvityksestä ilmeni muun muassa sosiaalisen median kanavien käytön tehostaminen, tuotettu sisältö, ajankohtaisuus, ansaittu media sekä markkinointiin käytettävä mittaristo.
 
This thesis was commissioned by Company X. The purpose of the thesis was to examine how start-up companies can reach and engage customers via social media effectively. The goal of the thesis was also to find solutions to how early-stage start-up companies like Company X get exposure.

This thesis includes a theoretical framework and a practical survey. The theoretical framework was based on professional literature and articles, which were related to marketing, more closely social media. Interviews with social media marketing professionals were also made to support the framework. The theoretical part of the thesis contains topics of social media, exposure and engaging customers.

The practical part was made as a combination of quantitative and qualitative research methods. The questionnaire was made for active social media users in this thesis. The questionnaire link was shared with Metropolia Business students as well as on a Facebook group. The information that was collected from the questionnaire helped getting the big picture of both, companies and social media users. 117 social media users answered the questionnaire in total.

The biggest development areas for Company X that came up from the results of the study were the importance of content that businesses are creating, increasing the performance on social media channels and transparency. The results of the study can be used by any startup-company. The results may offer a guideline when needing help with social media’s marketing communication.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste