Inbound-markkinoinnin kehittämissuunnitelma
Piippo, Neea (2020)
Piippo, Neea
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112524344
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112524344
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda inbound-markkinoinnin kehityssuunnitelma, jolla saadaan parempilaatuisia liidejä. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Certego Oy. Käsittelen työssä, mitä inbound-markkinointi on sekä hakukoneoptimointia, sosiaalista mediaa, liidipisteytystä, CRM-järjestelmää ja ostajapersoonia. Sosiaalisessa mediassa käsittelen muun muassa eri kanavien mainontajärjestelmiä. Ostajapersoonat on luotu yhdessä Certegon myyjien kanssa. Niiden luomista varten haastattelin myyjiä ja haastatteluiden pohjalta rakensin ostajapersoonat.
Opinnäyte on muodoltaan toiminnallinen opinnäytetyö. Työn ensimmäinen osuus muodostuu raportista ja toinen osuus on itse tuotos, kehityssuunnitelma. Työn johdannossa käydään läpi työn keskeisiä käsitteitä.
Työn tuloksena syntyi kehittämissuunnitelma, jonka avulla Certego voi saada parempilaatuisia liidejä. Liidimassa ollessa suuri Certego voi hyödyntää liidipisteytystä. Liidipisteytyksen avulla liidimassasta voi erotella lämpimät liidit kylmistä liideistä. Näin myyjien aikaa ja resursseja voidaan hyödyntää paremmin ja tehokkaammin, kun keskitytään vain liideihin, joista tulee todennäköisemmin asiakkaita.
Opinnäyte on muodoltaan toiminnallinen opinnäytetyö. Työn ensimmäinen osuus muodostuu raportista ja toinen osuus on itse tuotos, kehityssuunnitelma. Työn johdannossa käydään läpi työn keskeisiä käsitteitä.
Työn tuloksena syntyi kehittämissuunnitelma, jonka avulla Certego voi saada parempilaatuisia liidejä. Liidimassa ollessa suuri Certego voi hyödyntää liidipisteytystä. Liidipisteytyksen avulla liidimassasta voi erotella lämpimät liidit kylmistä liideistä. Näin myyjien aikaa ja resursseja voidaan hyödyntää paremmin ja tehokkaammin, kun keskitytään vain liideihin, joista tulee todennäköisemmin asiakkaita.