Käyttöliittymäsuunnittelu ja toteutus
Kallio-Kujala, Tommi (2020)
Kallio-Kujala, Tommi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112724776
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112724776
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on suunnitella ja tehdä käyttöliittymä Unity-pelimoottorilla. Pelinä toimii yhdessä Teemu Karhusen kanssa rakentamamme projekti.
Tässä työssä käsitellään käyttöliittymän suunnittelun ja rakentamiseen liittyvää teoriaa.
Työssä selvitetään miten, Unityllä toteutetaan käyttöliittymä. Työssä käsitellään käyttöliittymäobjektien luontia ja niiden ohjausta. Työssä esitellään myös, miten siirretään dataa toisesta käyttöliittymästä toiseen näkymän vaihtuessa.
Opinnäytetyönä tehdyn projektin tuloksena syntyi pelin suunnitelma. Lisäksi käsitellään hieman Collab-työkalun käyttöön liittyviä havaintoja.
Tässä työssä käsitellään käyttöliittymän suunnittelun ja rakentamiseen liittyvää teoriaa.
Työssä selvitetään miten, Unityllä toteutetaan käyttöliittymä. Työssä käsitellään käyttöliittymäobjektien luontia ja niiden ohjausta. Työssä esitellään myös, miten siirretään dataa toisesta käyttöliittymästä toiseen näkymän vaihtuessa.
Opinnäytetyönä tehdyn projektin tuloksena syntyi pelin suunnitelma. Lisäksi käsitellään hieman Collab-työkalun käyttöön liittyviä havaintoja.