Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Meri-Lapin matkailustrategia 2011-2014 – Tuumasta toimeen

Körkkö, Maria (2011)

 
Avaa tiedosto
Korkko_Maria.pdf (2.297Mt)
Lataukset: 


Körkkö, Maria
Rovaniemen ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112315314
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä käsittelen Meri-Lapin matkailualueen matkailustrategian kokoamisprosessia. Työssä on keskitytty kuvaamaan matkailustrategian suunnittelun eri vaiheita ja esittelemään Meri-Lapissa tehtyjä matkailun strategisia päätöksiä. Opinnäytetyön tavoite oli määritellä Meri-Lapin matkailualueelle matkailustrategia vuosille 2011–2014, jota toteuttamalla alueesta pyritään kehittämään vetovoimainen matkakohde.

Tämä opinnäyteyöraportti on koottu strategiatyöpäivistä kertyneen materiaalin ja strategiaprosesseja käsittelevän kirjallisuuden pohjalta. Strategian kokoamista varten suunnittelin ja osallistuin strategiatyöpäiviin, joihin osallistui myös strategian ohjausryhmä. Ryhmään kuuluivat Meri-Lapin matkailualueen jokaisen kunnan yksi tai kaksi edustajaa, sekä Meri-Lapin matkailuyhdistyksen edustaja. Strategiatyöpäivistä ja ohjausryhmän jäseniltä saamani materiaalin ja tiedon pohjalta kokosin tässä liitteenä olevan Meri-Lapin matkailustrategian vuosille 2011–2014, joka kuntien lausuntojen huomioimisen jälkeen julkaistiin 5.10.2011.

Strategiaprosessin kuvaaminen on osoittanut, kuinka monivaiheinen prosessi strategian laatiminen on, ja että suunnittelu on pelkkä alku, jonka jälkeen alkaa varsinainen toteuttamisvaihe. Jokainen vaihe on strategian toteutumisen kannalta tärkeä. Koska matkailuala on herkkä reagoimaan toimintaympäristön muutoksiin, se merkitsee myös, että strategiaa on päivitettävä, mikäli edellytykset toteutukselle muuttuvat.

Onnistuneen strategian toteutumisen myötä Meri-Lapin matkailualueesta kehittyy jäätyvästä merestä, rajattomasta rajasta, uniikeista kärkituotteistaan ja paikalliskulttuuristaan erityispiirteensä ammentava monipuolinen ja kansainvälisesti tunnettu matkakohde. Alueen erinomainen saavutettavuus ja korkeatasoiset palvelut varmistavat asiakkaiden viihtymisen ympärivuotisesti
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste