Elämysloma Haapalassa: Matkailutuote Haapala BnB Oy:lle
Lukkari, Iina (2020)
Lukkari, Iina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120626420
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120626420
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toimii tuotekehitystyönä toimeksiantajayritys Haapala BnB Oy:lle. Työssä suunniteltiin matkailutuote, joka toimisi piristävänä ja luonnollisena jatkumona yrityksen liiketoiminnalle, sekä omaisi elämyksellisyyttä ja uuden luksuksen piirteitä. Tavoitteena oli luoda markkinoille ajankohtainen sekä myyvä tuote. Suunnittelemani tuote on prototyyppi, jonka testaaminen, toteuttaminen ja markkinoiminen jää toi-meksiantajayritykselle. Raportti ohjaa palveluntuottajaa, jonka avulla lopullinen tuote pystytään toimeenpanemaan.
Opinnäytetyö koostuu toimeksiantajayritys Haapala BnB Oy:n esittelyosiosta sekä teoreettisesta ja käytännöllisestä osuudesta. Teoreettisessa osuudessa käsitellään elämystä, sen osatekijöitä ja kokemuksen tasoja. Uutta luksusta käsitellään yleisestä, sekä suomalaisesta - ja kuluttajaryhmien näkökulmasta. Matkailutuotteen suunnitteluprosessi esitellään sekä kaikki mitä suunnittelussa tulee ottaa huomioon. Käytännön osuudessa läpikäydään, kuinka matkailutuote muodostui ja tuotteen kuvaus esitellään. Syntyneen tuotteen konkretisoi tuotekortti, joka löytyy liitteistä.
Työn lopputuloksena syntyi matkailutuote nimeltään ’’Elämysloma Haapalassa’’. Se on yhden yön elämysloma kahdelle hengelle, jonka aikana rentoudutaan ja koetaan kulinaristisia elämyksiä. Loma sopii mainiosti esimerkiksi pariskunnille taikka ystävyksille pieneksi irtiotoksi arjesta. This thesis serves as product development work for the client company Haapala BnB Oy. The work I designed is a tourism product that would act as refreshing and natural continuum to the company’s business, as well as have experiential features and new luxury features. The goal was to create a topical and selling product for the market. The product I designed is a prototype which testing, implementation and marketing is left to the client company. The report guides the service provider to enable the final product to be implemented.
The thesis consists of the presentation part of the client company Haapala BnB Oy as well as the theoretical and practical parts. The theoretical part deals with the experience and the components and levels of experience. New luxury is covered in general and from a Finnish and consumer groups perspective. The design process of a tourism product is being introduced and everything else that must be taken into account in design. The practical part reviews how the tourism product was formed, and the description of the product is presented. Product card specifies the completed product, which can be found in the appendices.
The final result of the thesis was a tourism product called ’’Experience holiday in Haapala’’. It is a one-night experience holiday for two people, during which you can relax and experience culinary experiences. The holiday is perfect, for example, for couples or friends as a small break from everyday life.
Opinnäytetyö koostuu toimeksiantajayritys Haapala BnB Oy:n esittelyosiosta sekä teoreettisesta ja käytännöllisestä osuudesta. Teoreettisessa osuudessa käsitellään elämystä, sen osatekijöitä ja kokemuksen tasoja. Uutta luksusta käsitellään yleisestä, sekä suomalaisesta - ja kuluttajaryhmien näkökulmasta. Matkailutuotteen suunnitteluprosessi esitellään sekä kaikki mitä suunnittelussa tulee ottaa huomioon. Käytännön osuudessa läpikäydään, kuinka matkailutuote muodostui ja tuotteen kuvaus esitellään. Syntyneen tuotteen konkretisoi tuotekortti, joka löytyy liitteistä.
Työn lopputuloksena syntyi matkailutuote nimeltään ’’Elämysloma Haapalassa’’. Se on yhden yön elämysloma kahdelle hengelle, jonka aikana rentoudutaan ja koetaan kulinaristisia elämyksiä. Loma sopii mainiosti esimerkiksi pariskunnille taikka ystävyksille pieneksi irtiotoksi arjesta.
The thesis consists of the presentation part of the client company Haapala BnB Oy as well as the theoretical and practical parts. The theoretical part deals with the experience and the components and levels of experience. New luxury is covered in general and from a Finnish and consumer groups perspective. The design process of a tourism product is being introduced and everything else that must be taken into account in design. The practical part reviews how the tourism product was formed, and the description of the product is presented. Product card specifies the completed product, which can be found in the appendices.
The final result of the thesis was a tourism product called ’’Experience holiday in Haapala’’. It is a one-night experience holiday for two people, during which you can relax and experience culinary experiences. The holiday is perfect, for example, for couples or friends as a small break from everyday life.