Oppimateriaalikokonaisuus refraktoinnin vaiheista
Junnola, Veera; Kassinen, Noora; Uusivirta, Essi (2020)
Junnola, Veera
Kassinen, Noora
Uusivirta, Essi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120426300
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120426300
Tiivistelmä
Opinnäytetyönä toteutimme oppimateriaalikokonaisuuden refraktoinnin vaiheista. Oppimateriaalikokonaisuus on Oulun ammattikorkeakoulun optometristi opiskelijoiden saatavilla Moodle-alustalla. Tuotos on toteutettu yhteistyössä Oulun ammattikorkeakoulun kanssa. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä. Työn tavoitteena oli luoda visuaalisesti kiinnostava ja oppimista tukeva oppimateriaalikokonaisuus. Kuvitimme Moodle-alusta suurimmalta osin itse tukeaksemme kirjallista osuutta.
Oppimateriaalikokonaisuuden tarkoituksena on tukea opitun tiedon kertausta. Oppimateriaalikokonaisuus koostuu refraktoinnin eri vaiheista. Työssä on tiivistetty tärkeät ja oleelliset osat refraktoinnista. Näöntarkastuksen refraktiivinen osuus on tärkeässä osassa optometristiopiskelijoiden koulutusta.
Käytimme kansainvälistä kirjallisuutta ja tutkimuksia tietoperustassa. Moodle alustan luomisessa käytimme hyödyksi opinnäytetyön tietoperustaa. Käytimme omakohtaisia kokemuksia hyödyksi Moodle-alustan visuaalisen ilmeen laatimisessa.Laadimme Webropol kyselyn, jonka avulla arvioimme Moodle alustan onnistumista. Kyselyyn vastanneiden prosenttiosuus oli pieni, mutta saimme riittävästi tietoa todetaksemme onnistuneemme projektissa. Toivomme työn hyödyttävän mahdollisimman pitkään opiskelijoita. Moodle-alustaa voi kehittää edelleen muilla näöntutkimuksen osa-alueilla.
Oppimateriaalikokonaisuuden tarkoituksena on tukea opitun tiedon kertausta. Oppimateriaalikokonaisuus koostuu refraktoinnin eri vaiheista. Työssä on tiivistetty tärkeät ja oleelliset osat refraktoinnista. Näöntarkastuksen refraktiivinen osuus on tärkeässä osassa optometristiopiskelijoiden koulutusta.
Käytimme kansainvälistä kirjallisuutta ja tutkimuksia tietoperustassa. Moodle alustan luomisessa käytimme hyödyksi opinnäytetyön tietoperustaa. Käytimme omakohtaisia kokemuksia hyödyksi Moodle-alustan visuaalisen ilmeen laatimisessa.Laadimme Webropol kyselyn, jonka avulla arvioimme Moodle alustan onnistumista. Kyselyyn vastanneiden prosenttiosuus oli pieni, mutta saimme riittävästi tietoa todetaksemme onnistuneemme projektissa. Toivomme työn hyödyttävän mahdollisimman pitkään opiskelijoita. Moodle-alustaa voi kehittää edelleen muilla näöntutkimuksen osa-alueilla.