Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Maanmittauslaitoksen asiakaspalvelusihteerin työn suoriutuvuuden arviointi

Reunanen, Pasi (2020)

 
Avaa tiedosto
MAANMITTAUSLAITOKSEN ASIAKASPALVELUSIHTEERIN TYÖN SUORIUTUVUUDEN ARVIOINTI.pdf (424.6Kt)
Lataukset: 


Reunanen, Pasi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120927217
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, mitataanko nykyisillä työn suoriutuvuuden mittareilla ja tavoitteilla asiakaspalvelusihteerin tehtävänkuvan mukaisia tehtäviä kattavasti. Tutkimuksessa selvitettiin Maanmittauslaitoksen asiakaspalvelusihteerin suoriutuvuuden arvioinnin nykyiset mittarit sekä tavoitteet ja niiden oikeellisuutta suhteessa asiakaspalvelusihteerin tehtävänkuvaan ja osaamisvaatimuksiin. Lisäksi tavoitteena oli selvittää suoriutumisen arviointiin liittyvät taustatekijät sekä kuvata arvioinnin prosessi.

Organisaation näkökulmasta katsottuna suoriutuvuuden arvioinnilla on vaikutusta strategian mukaisten tavoitteiden toteutumiseen. Asiakaspalvelusihteerin näkökulmasta katsottuna oikeudenmukaisella suoriutuvuuden arvioinnilla on vaikutusta henkilökohtaisen palkanosan määrittämiseen ja sitä kautta kokonaispalkan suuruuteen.

Tutkimus oli kvantitatiivinen analyysi mittareiden ja tavoitteiden osalta. Tutkimuksessa on hyödynnetty vuosien varrella kertynyttä kokemusta sekä asiakaspalvelusihteereiltä saatua palautetta suoriutuvuuden arvioinnin mittareista ja tavoitteista. Tutkimustyössä tutkittiin suoriutuvuuden arvioinnin tuloksellisuus osiota.

Tutkimuksen tuloksena saatiin, että suoriutuvuuden arvioinnissa käytettävät mittarit ja tavoitteet kuvaavat asiakaspalvelusihteerin työtehtäviä sekä tavoitteet on asetettu toimintaa vastaaviksi. Mittarit ja tavoitteet auttavat asiakaspalvelusihteeriä ymmärtämään, mitä häneltä työssään vaaditaan ja miten asetetut tavoitteet voi saavuttaa. Mittarit ja tavoitteet auttavat esimiestä näkemään henkilön suoriutumista monipaikkaisessa työssä.

Tutkimuksen johtopäätöksenä oli, että suoriutuvuuden arvioinnin mittaamista ja tavoitteiden asettamista on tarvetta yksinkertaistaa ja samalla selkeyttää. Esille nousi myös tarve keskustella useammin kuin kerran vuodessa asiakaspalvelusihteerin kanssa suoriutuvuuden tasosta suhteessa asetettuihin tavoitteisiin. Laajemmassa kuvassa esille nousi tarve Maanmittauslaitoksen palkkausjärjestelmän uusiminen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste