Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Open Badge Factoryn digitaalisen markkinoinnin kehittäminen Ranskan markkinoilla

Rousselle, Eeva (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Eeva Rousselle (939.0Kt)
Lataukset: 


Rousselle, Eeva
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121428071
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on toimeksianto Open Badge Factoryltä (OBF) ja työn aiheena on Open Badge Factoryn digitaalisen markkinoinnin tehostaminen Ranskan markkinoilla. Työn tarkoituksena on hahmottaa mitkä ovat OBF.n nykyiset digitaalisen markkinoinnin toimenpiteet ja kuinka OBF voisi tehostaa digitaalista markkinointia Ranskassa saavuttaakseen uusia asiakkaita ja sitouttaa nykyisiään.

Opinnäytetyön tietoperusta perustuu digitaalisen markkinointiin ja sen suunnitteluun. Opinnäytetyö mukailee SOSTAC-mallia, joka on luotu markkinoinnin suunnittelun tueksi ja jossa käsitellään yrityksen lähtökohta-analyysi, tavoitteet, strategia, taktiikka, toimenpiteet ja kontrolli.

Opinnäytetyössä käytettiin ammattikirjallisuutta ja internet-lähteitä, sekä lähtökohta-analyysin tueksi järjestettiin asiakastyytyväisyyskysely, joka järjestettiin Google kyselylomakkeiden avulla. Lähtökohta-analyysissä tarkasteltiin myös Google Analyticsistä saatavaa dataa.

Opinnäytetyö on toiminnallinen. Opinnäytetyössä luodaan yritykselle digitaalisen markkinoinnin suunnitelma Ranskan markkinoilla, jonka tarkoituksena on lisätä näkyvyyttä Ranskan markkinoilla ja saavuttaa uusia asiakkaita ja sitouttaa nykyisiä. Digitaalisen markkinoinnin suunnittelussa huomioidaan yrityksen lähtötilanne, jonka pohjalta muodostettiin suunnitelma.

Työ on tärkeä toimeksiantajalle, sillä toimeksiantajalla ei ole ollut aikaisemmin digitaalisen markkinoinnin suunnitelmaa Ranskan markkinoille. Tämä on merkittävä askel, sillä toimeksiantajan suurimmat markkinat ovat Ranskan markkinoilla.

Digitaalisen markkinoinnin suunnittelun, toteuttamisen, johdonmukaisen mittaamisen ja kontrollin avulla yrityksellä on hyvät mahdollisuudet saavuttaa suurempi konversio Ranskan markkinoilla ja kasvattaa asiakasmäärää ja -uskollisuutta, sekä saavuttaa kilpailuetua. Jatkotutkimuksessa voitaisiin selvittää, kuinka digitaalisen markkinoinnin toimenpiteet ovat toimineet ja miten niiden pohjalta voisi toteuttaa uusi suunnitelma.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste