Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sähköisen liiketoiminnan kehityssuunnitelma ja verkkosivujen toteutus – Case: Keski-Levälä Oy

Niiranen, Suvi (2020)

 
Avaa tiedosto
Niiranen_Suvi.pdf (1.239Mt)
Lataukset: 


Niiranen, Suvi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121528292
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli tuottaa toimintaansa aloittavalle sosiaali- ja matkailualan yritykselle, Keski-Levälä Oy:lle sähköisen liiketoiminnan kehityssuunnitelma sekä verkkosivut. Tavoitteena oli löytää ratkaisuja pienelle aloittelevalle yritykselle, ottaen huomioon sen resurssit ja toimintaympäristö. Yrittäjillä on aikaisempaa kokemusta niin yrittäjyydestä kuin omien verkkosivujen ylläpidosta, sosiaalisesta mediasta ja muista nykyaikaisista sähköisistä ratkaisuista, joten niiden tarjoamia mahdollisuuksia liiketoiminnassa pystyi pohtimaan kattavasti.

Kyseessä oli case-tutkimus, johon kerättiin aineistoa laadullisella eli kvalitatiivisella tutkimusmenetelmällä. Tutkimuksessa haluttiin selvittää, millaisia mahdollisuuksia ja tarpeita Keski-Levälä Oy:llä on koskien sähköistä liiketoimintaa. Tiedonkeruumenetelminä toimivat teemahaastattelu, jossa kartoitettiin yrittäjien näkemyksiä yrityksen toimintaympäristöstä sekä nykyisistä ja tulevista sähköisistä ratkaisuista ja verkkosivujen halutusta ulkoasusta ja sisällöstä. Keski-Levälän mahdollisuuksiin sähköisessä liiketoiminnassa perehdyttiin tarkemmin ICDT-mallia hyväksi käyttäen ja lisäksi toteutettiin benchmarking-tutkimus Keski-Levälä Oy:n kilpailijoista ja esikuvasta. Benchmarking-tutkimuksessa haluttiin selvittää kilpailijoiden sähköiset kanavat, niiden ulkoasu ja saatiin käsitystä toimialasta.

Keski-Levälä Oy:n ydinliiketoiminta ei ole sähköistä, mutta lähes kaiken muun voi sähköistää. Yrittäjillä on osaamista ja halua sähköisiin ratkaisuihin ja ne on valittu pienen yrityksen tarpeisiin sopiviksi. Sähköisten ratkaisuiden on tarkoitus helpottaa yrittäjien arkea ja säästää aikaa sekä rahaa. Benchmarking-tutkimuksessa selvisi mm., että Keski-Levälä Oy:n kilpailuetu tulee olemaan sähköinen majoituksen varausjärjestelmä, jota ei muilla kilpailijoilla ollut. Tutkimuksen konkreettisena tuotoksena Keski-Levälä Oy sai sähköisen liiketoiminnan kehitys-suunnitelman, johon sisältyy nykyiset sähköistämistoimenpiteet ja tulevaisuuden mahdollisuudet sekä WordPress-verkkosivut logoineen. Verkkosivut tullaan julkaisemaan vasta, kun toiminnan käynnistymisajankohta varmistuu.
 
The purpose of this thesis was to build an e-business development plan and a website for Keski-Levälä Oy. Keski-Levälä Oy is a start-up company and it operates in the field of social services and tourism. The aim was to find solutions for a small start-up company considering the resources and operating environment of the company. The entrepreneurs have already experience in entrepreneurship as well as in hosting their own websites, in social media, and in other modern electronic solutions, so the possibilities such solutions provide could be considered comprehensively.

This was a case study in which data was collected using a qualitative research method. The aim of the study was to find out what opportunities and needs Keski-Levälä Oy has regarding e-business. Data was collected with a thematic interview in which the views of entrepreneurs about the company´s operating environment as well as current and future electronic solutions and the desired layout and content of the website were mapped. Keski-Levälä´s opportunities in e-business were studied in more detail using the ICDT model. In addition, a benchmarking study of Keski-Levälä Oy´s competitors and role model was also carried out. The purpose of the benchmarking was to find out about the electronic channels the competitors use and how they look.

Keski-Levälä´s core business is not electronic, but almost everything else can be made digital. Entrepreneurs have the know-how and desire for electronic solutions, and the solutions have been selected to meet the needs of a small business. Electronic solutions are intended to make the daily life of entrepreneurs easier and to save time and money. The benchmarking study revealed, among other things, that Keski-Levälä´s competitive advantage will be an electronic accommodation booking system that other competitors did not have. As a concrete output of the study, Keski-Levälä Oy received an e-business development plan, which includes current digitalisation measures to be taken and future opportunities as well as a WordPress website and its own logo. The website will not be published until the launch of the operations is confirmed.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste